تا انتخابات

نماینده مردم سیرجان و بردسیر با تقدیر از مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند تاکید کرد: مردم نقش خود در انتخابات را خوب ایفا کردند و حال نوبت مسئولان و جریانات سیاسی است که اختلافات را کنار بگذارند.
چه کسانی خوراک تحقیر انتخابات را برای شبکه‌های معاند تأمین کردند؟

ماجرای دروغ آرای باطله ۵۰ درصدی تهران چه بود؟

در روزهای شمارش آرا برخی روزنامه‌نگاران مدعی شده بودند آرا باطله تهران از ۴۰ درصد گذشته و نفر دوم مجلس در حوزه انتخابیه تهران شده است اما حالا اخبار رسمی نشان می‌دهد آرا باطله تهران زیر ۱۵ درصد است.
اتفاقی که در عرصه سیاسی کشورمان در حال رخ دادن است، بسیار عجیب است. شدت یکدست‌سازی در حاکمیت به جایی رسیده که به مرور حتی فضای حداقلی سیاست‌ورزی، خارج از حوزه رسمی حاکمیت و درون جامعه مدنی هم وجود ندارد
وزیر کشور گفت: خود را برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس آماده می‌کنیم. در برخی رسانه‌ها دیده شد که موضوعی به نام آرای دچار مشکل مطرح کردند که باید گفت این میزان یعنی آرای سفید در کل کشور ۵ درصد بوده است.
مرعشی گفت: ظاهرا آرای باطله در تهران حدود ۵۰۰ هزار رای بود. اگر اصلاح‌طلبان و میانه‌روها همین ۵۰۰ هزار معترض را که رای سفید داده‌اند، جذب و به سمت یک لیست هدایت می‌کردند، می‌توانستیم باعث شکست کامل لیست اصولگرایان و جبهه پایداری در تهران شویم.
نگاهی به اسامی خارج شده از صندوق‌های اخذ رای به عنوان نمایندگان منتخب مردم که در رقابت با چهره‌های اسم و رسم‌دار توانستند بازی‌ را به نفع خود تمام کنند، نشان می‌دهد که فصل خشکیدن «چنارها» فرا رسیده است و این مردم هستند که انتخاب می‌کنند «چنارها» همچنان بر کرسی‌های تصمیم‌گیری باقی بمانند یا خیر؟
هرچند مجلس یازدهم هم با آرای حداقلی شکل گرفت، اما اکنون رکوردهای حداقلی‌بودن هم در حال جابه‌جایی است و نفر اول تهران یک‌چهارم نفر اول دوره قبل رأی دارد و بعضی حوزه‌ها آرای باطله یا اول است یا دوم یا حتی جمع آرای سه نفر اول به اندازه نفر اول همان‌ حوزه در دوره قبل نیست؛ مانند تهران.
احمد زیدآبادی، روزنامه نگار در مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشت: به نظرم فهرست‌های تندرو در تهران، با توفیقی که به زعم خود به دست آوردند، کار دست خودشان و همینطور دست نظام دادند. می‌پرسید چگونه؟ بماند برای بعد!