گزارش و گفتگوی اختصاصی

در گفتگوی پرسون با محمد رضا نجفی منش مطرح شد؛

قیمت گذاری دستوری عامل کاهش تولید خودرو

یکی از دلایل اینکه بازار خودرو همواره متلاطم است، موضوع میزان عرضه و تقاضا است؛ که متاسفانه تولید کنندگان یا توان بالا بردن تولید به میزان مصرف داخل را ندارند یا اینکه توجه به این موضوع نمی کنند.
پرسون از نارضایتی کسبه پاساژها گزارش می دهد؛

شارژ میلیونی مغازه داران مجتمع های تجاری

این روزها کسب و کارها کمی متفاوت تر از دو دهه پیش شده است، البته این موضوع تنها مختص تهران نیست بلکه شهرهای کوچک نیز دست خوش تغییرات شده اند و مجتمع های تجاری جایگزینی برای کسب و کارهای خرد محلی شده است.
پرسون از افزایش قیمت مهم ترین کالای اساسی گزارش می دهد؛

حذف برنج از سفره اقشار کم درآمد / برنج هندی کیلویی 40 هزار تومان

برنج به عنوان یکی از مهم ترین کالاهای اساسی در کشورما به حساب می آید، که به دلیل آب و هوای مناسب در سه استان شمالی کشور شرایط تولید برنج مهیاست، اما به دلیل افزایش جمعیت و صادرات برنج داخلی این محصول کفاف بازار داخلی را نمی دهد، به همین منظور واردات برنج از سوی دو کشور هند و پاکستان صورت می گیرد.
گزارش پرسون از جولان حیوانات موذی در پایتخت؛

شرکت ساماندهی حریف موش ها می شود؟

موضوع حیوانات موذی همواره یکی از دغدغه های شهروندان در شهرها به ویژه در کلانشهری مانند تهران است، که متولی رسیدگی به این موضوع شرکت ساماندهی شهرداری است.
تحلیل پرسون از کاهش خرید کالاهای اساسی هموطنان حکایت می دهد؛

آب رفتگی سبد مایحتاج خانواده ها / گرانی عامل کاهش مصرف مواد غذایی

موضوع گرانی ها دو عامل دارد، نخستین عامل آن تحریم ها و فشار های اقتصادی از آن سوی مرزها است و موضوع دوم بی مدیریتی مسئولان که موجب شده گرانی افسار گسیخته بر کشور حکم فرما شود و بسیاری از هموطنان را با مشکلات تامین مایحتاج روزمره مواجه کند.
پرسون گزارش می دهد؛

قیمت نوشابه در مسیر افزایش

نوشابه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در کشور ما است و خوشبختانه تولید آن در داخل صورت می گیرد و موجب شده تا برخی از برندهای داخلی بتوانند مشتریان بین المللی برای خود کسب کنند.
پرسون از ترکش های حذف ارز دولتی گزارش می دهد؛

رب گوجه در حال افزایش قیمت / از تکذیب تا واقعیت

موج گرانی لحظه به لحظه در بازار کالاهای اساسی و مایحتاج مردم در حرکت است و تازه ترین زمزمه ها از افزایش قیمت رب گوجه فرنگی است که به یک باره از 35 هزار تومان به 70 هزار تومان خواهد رسید.
کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه خودرو در بازار کالا با توجه به نبود مرجع رسمی ‌برای تعیین قیمت می‌تواند با توجه به شفاف بودن خریدار و فروشنده از دلالی جلوگیری کرده و نرخ بازار بورس کالا در بازار آزاد اثرگذار باشد.
سخن سردبیر/ حتی تصور اینکه فرشتگانی کوچک تلخی تنهایی را به آغوش سرد بی مادری بکشند غیر قابل باور است. حال چگونه و چه شرایطی باعث می شود ما شاهد چنین اخباری آن هم در تعداد وسیع باشیم؟
پرسون از اقدام عجیب سازمان زیباسازی شهرداری تهران گزارش ‌می دهد؛

حرکت تکراری و پر اشتباه / تبلیغاتی که ضد تبلیغ شد

زیباسازی شهرداری تهران مسئولیت های مختلفی را برعهده دارد، یکی از این مسئولیت ها اطلاع رسانی برنامه های مدیریت شهری در بیلبورد های سطح شهر است که این روزها با حاشیه هایی همراه شده است.
گزارش میدانی پرسون از محل مزایده خودروهای صفر کیلومتر؛

قیمت گذاری غیر واقعی / سواری های معیوب گران قیمت

درصد اندکی از محصولات تولید شده هر کارخانه ای مشکلاتی دارد که امکان عرضه آن به مشتری وجود ندارد؛ اما به هرحال آن کالاها نیز مشتری خود را دارد.
گفت و گوی پرسون با بازیگر نقش «نغمه» در سریال «از سرنوشت»

ماجرای افسردگی بازیگر معروف سریال شبانه

گفت و گوی اختصاصی پرسون را با «فاطیما بهارمست» بازیگر نقش نغمه سریال «از سرنوشت» بخوانید.
پرسون از یک بحران و نبود مدیریت گزارش می دهد؛

بازار بی کالا / یک شب به یاد ماندنی

در تاریخ اقتصاد ایران سابقه نداشته که به یک باره دولت به عنوان تنظیم کننده مواد غذایی به شکل رسمی از رسانه های دولتی از بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی خبر دهد؛ این نوع رفتار دولتمردان به عبارتی نشان از بی تجربگی مشاوران اقتصادی دولت می دهد.
کارشناس ارشد بازار سرمایه مطرح کرد: سوتی زنی بر بهبود سطح کیفیت گزارشات منتشر شده در سامانه کدال تاثیر می‌گذارد زیرا ناشران  با دقت بیشتری گزارشات خود را جمع بندی خواهند کرد.
سخن سردبیر/ هنوز یک سال از تحویل کابینه به دولت سیزدهم نگذشته اما؛ علی رغم وعده های داده شده از سوی رئیسی و کابینه اش، متاسفانه باز هم شاهد سیر صعودی تورم بخصوص اقلام ضروری زندگی مردم هستیم که این روزها گرانی و یا کمبود کالاهای اساسی مزید بر علت شده تا موجبات نگرانی مردم را مهیا کند.
دولت این روزها بدون هیچ برنامه ریزی دست به افزایش قیمت آرد نانوایی ها و صنعت ماکارونی زده است، علت این بی برنامگی این است که گویا دولت مردان توجهی به این ندارند که صدها محصول غذایی به آرد به عنوان مواد اولیه وابسته است.
پرسون از گرانی ارزان ترین فست فود در کشور گزارش می دهد؛

28 هزار تومان فلافل / حذف ساندویچ های دو نانه

یکی از ارزان ترین و پر مشتری ترین فست فود ها در ایران ساندویچ فلافل است، نخود به عنوان مهم ترین ماده اولیه این ساندویچ به کار می رود، اما این روزها با گرانی نان به یک باره 10 هزار تومان قیمت این ساندویچ ساده و ارزان قیمت افزایش پیدا کرده است.
گفت و گوی اختصاصی «پرسون» با نجلای سریال «نجلا»

ماجرای 10 ماه گریه کردن در نقش «نجلا»

گفت و گوی اختصاصی «پرسون» با «محیا دهقانی»‌ بازیگر نقش نجلا در سریال «نجلا» در ادامه آمده است.
پرسون از یک بی تدبیری در شهرداری تهران گزارش می دهد؛

ظرفیت برخاک نشسته / تعطیلی ده ها غرفه اشتغالزایی در دریاچه چیتگر

این روزها تحریم ها اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده است و به نوعی امریکایی ها یک جنگ تمام عیار اقتصادی را با ما به راه اندخته اند؛ اما در این میان بی مدیریتی مسئولان نیز گاها کمک به مشکلات اقتصادی کشور کرده است.
سیب زمینی یکی از محصولات غذایی بسیار مهم نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به حساب می آید؛ این محصول غذایی خواص و انرژی بالایی دارد و در بیشتر غذای مردم جهان مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت که جزو مهم ترین کالاها به شمار می رود که در سبد غذایی خانوار قرار دارد.