گزارش و گفتگوی اختصاصی

گزارش پرسون از یک اقدام عجیب شرکت آب و فاضلاب برای شهروندان تهرانی؛

انتقال کنتور آب به داخل ملک با هزینه مشترکان

موضوع سرقت تجهیزات شهری یکی از دغدغه های این روزهای نهادهای خدمات رسان در کلانشهری مانند تهران است، شرکت آب و فاضلاب تهران نیز از این امر مثتثنی نیست؛ اما این شرکت دست به کار شده و برای پیشگیری از این موضوع خرج روی دست مشترکان گذاشته است.
پرسون از گله مندی هموطنان از امورات یکی از بانک ها گزارش می دهد؛

بروکراسی عجیب افتتاح حساب در بانک رفاه

این روزها بسیاری از بانک های دولتی و خصوصی به دنبال آن هستند که خدمات بانکی شان را الکترونیکی کنند تا هم زحمت کمتری برای مراجعه کنندگان داشته باشد وهم اینکه هزینه های سنتی امورات بانکی کاهش پیدا کند.
‎پرسون از پارکینگ اتومبیل ها در مناطق مرزی گزارش می دهد؛

‎گرانی جای پارک خودرو در بیابان / هزینه بی حساب و کتاب برای یک خدمت

‎باوجود اینکه وزارت راه دولت سیزدهم متولی فراهم کردن حمل و نقل عمومی برای تردد آسوده زائران اربعین حسینی است؛ اما بی تدبیری و بی مدیریتی موجب شده تا هموطنان با خودرو شخصی خود را به مرزهای غربی برسانند و برای جای پارک خودرو در بیابان های مرزی هزینه بسیار بالایی پرداخت کنند.
پرسون از نبود مدیریت در خدمات رسانی به زائران اربعین گزارش می دهد؛

‎مردم در کنار مردم / کمبود امکانات در پایانه های مرزی

‎با کاهش انتقال ویروس کرونا بعد از دو سال مراسم اربعین حسینی امسال قرار بود باشکوه تر برگزار شود؛ اما به دلیل بی مدیریتی دست اندرکاران آن طور که باید سفر برای زائران مناسب نیست و مشکلات گوناگونی برای زائران به وجود آمده است.
پرسون از نبود نظارت بر عملکرد ضعیف معاونت فنی و عمران پایتخت گزارش می دهد؛

‎آسفالت ریزی لاک پشتی؛ عامل ترافیک سنگین آزادگان / بی تجربگی در سازمان عمران شهرداری تهران

‎یکی از مهم ترین بزرگراه های نه تنها تهران بلکه کشور بزرگراه آزادگان است، این بزرگراه به عنوان کمربندی پایتخت محور شرق تهران تا شمال غربی تهران را متصل می کند و به نوعی خروجی شرقی، جنوبی و شمال غربی تهران را اتصال می دهد.
پرسون از دریافت وجه اضافه در داروخانه ها گزارش می دهد؛

‎4500 تومان هزینه خواندن نسخه / بیماران ناراضی درمانگران راضی

‎پر کسی پوشیده نیست که بازار دارو و دارو فروشی این روزها آشفته است، یا داور نیست، یا هست اما گران است یا اینکه بیمه آن دارو را پوشش نمی دهد، به هر حال هموطنان برای تهیه دارو با مشکل مواجه هستند؛ اما هزینه نسخه خوانی از دیگر مشکلات برای تهیه داروی بیماران در داروخانه ها به حساب می آید.
گزارش پرسون از بیمارستان میلاد به نتیجه رسید؛

15 دقیقه جای پارک رایگان

در پی گزارش خبرنگار پرسون مبنی بر هزینه ورودی خودرو شهروندان به پارکینگ بیمارستان میلاد که 5 هزار تومان ورودی دریافت می شد، مسئولان این بیمارستان بعد از انتشار این گزارش تصمیم گرفتند ورودی خودروها به مدت 15 دقیقه توقف را رایگان در نظر گیرند.
‎یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

‎وزارت بازرگانی گره گشای اقتصاد / صادرات موجب رونق تولید

‎یک کارشناس و تحلیلگر اقتصادی با اشاره به اینکه این روزها مشکلات بسیاری زیاد در حوزه اقتصادی وجود دارد که با راه اندازی وزارت بازرگانی این مشکلات برطرف خواهد شد؛ گفت: دولت و مجلس از هزینه راه اندازی وزارتخانه جدید هراس دارند؛ اما باید به این فکر کنند که راه درآمدزایی کشور، افزایش تولید، اشتغالزایی و ارز آوری ایجاد یک وزارت خانه مستقل بازرگانی است.
چابهار در جنوب شرق ایران قرار دارد و تنها بندر اقیانوسی کشور است.
پرسون از کمبود ساده ترین داروی درمانی گزارش می دهد؛

کیمیای سرم / بازار دارو در دست دلالان

یکی از ساده ترین داورهای درمانی سرم است، اما این دارو بسیار ساده در زمان اوج گیری ویروس کرونا به شدت در داروخانه ها با کمبود مواجه شد و این کمبود بازار سیاهی را با قیمت های بسیار بالا فراهم کرد و این روزها با اوج گیری موج هفتم کرونا مجددا کیمیا شدن سرم در داروخانه ها و مراکز درمانی به وجود آمد.
‎بررسی های خبرنگار پرسون از یک بی نظمی در سطح تهران حکایت می کند؛

‎نظافت مخازن زباله تهران روزی یک بار! / بی پولی عامل کمبود خدمات شهری

‎در یک دهه اخیر روش جمع آوری پسماند در کلانشهر تهران کمی متفاوت تر از شهرهای دیگر شده است و می توان گفت جمع آوری مکانیزه زباله در شهرهای کشور در ابتدا در تهران آغاز شد؛ اما این روزها کمبود اعتبارات موجب شده این سیستم مکانیزه آن طور که باید عمل نکند و موجی از نارضایتی ها را از مدیران پایتخت به همراه آورد.
یک مقام مسئول مطرح کرد؛

تقویت کارآفرینی راه نجات اشتغال

رییس هیات مدیره کانون کارافرینی استان تهران تنها راه دولت برای اشتغالزایی را تقویت کارآفرینان در حوزه صنایع کوچک و متوسط دانست.
پرسون از شرق تهران گزارش می دهد؛

خاک سفید همچنان محله محروم پایتخت

محله گلشن در شرق تهران در محدوده منطقه 4 قرار دارد؛ محله ای که قدیمی ها آن را به خاک سفید می شناسند؛ اما با تغییر نام، این محله نیز دست خوش تغییرات اجتماعی و فرهنگی شده است.
یک کارشناس اقتصادی درباره توثیق سهام در قبال تسهیلات بانکی گفت: موضوع وثیقه سهام برای تسهیلات بانکی به دو دهه قبل باز می گردد و این اقدام بیش از نیم قرن پیش در جهان آغاز شده است.اعمال نظر و سلیقه بانک ها در پذیرش سهام در قبال ارائه تسهیلات حق بانکهاست چون ممکن است برخی سهم ها بدون دلیل در بازار بورس بالا رفته باشد و بانک‌ها حق دارند بدانند وثیقه سهام دریافتی پشتوانه دارد یا بدون پشتوانه است.

پرسون گزارش می دهد؛

راهکارهای صحیح مصرف برق

هر ساله با شروع فصل گرما، مصرف برق به اوج می‌رسد، اما مشترکان برق می‌توانند برای کاهش هزینه‌های خود با انجام راهکارهای ساده در مصرف برق صرفه کنند.
از خشکسالی چند سال اخیر تا جنگ روسیه با اوکراین همگی دست به دست هم داده تا کشورها "امنیت غذایی" را در اولویت سیاست گذاری های خود قراردهند. برنامه ریزی و سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دریا می تواند ایران را از این بحران عبور داده و به ایجاد توسعه پایدار کمک شایان توجهی بکند.
‎موضوع سگ های بلاصاحب در دو دهه اخیر به یکی از معضلات پایتخت تبدیل شده است، البته اقداماتی از سوی شهرداری تهران برای جمع آوری این سگ های بلاصاحب در دوره های گذشته صورت گرفته است؛ اما به تازگی شهرداری تهران تصمیم عجیبی برای ساماندهی سگ های بلاصاحب در پیش گرفته است.
بیمارستان میلاد یکی از مهم ترین و مجهزترین بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و کمبود مراکز درمانی نهاد بیمه ای روزانه هزاران نفر از تهرانی ها و سایر هموطنان رهسپار آن می شوند و برخی از خدمات دهی این مجموعه نارضایتی شهروندان را به وجود آورده است.
یک نماینده مجلس در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

استیضاح وزیر، حق نمایندگان مجلس / عملکرد ضعیف کابینه

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید باور کنیم که زیر ساخت های کشور در طول 43 سال آن طور که باید ساخته نشده است و نمی توان گفت مشکلات برای این دولت یا آن فرد است.
‎قیمت مسکن روز به روز در حال افزایش است و دولت سیزدهم تنها شعار دادن را در دستور کار خود قرار داده است، یکی از این شعارها ایجاد 4 میلیون مسکن در چهار سال دولت در قالب طرح مسکن ملی است.
‎امورات اقتصادی و تولید در کشور ما با سه رویکرد دولتی، خصوصی و تعاونی اداره می شود؛ البته این روش در بسیاری از کشورها وجود دارد و برخلاف تصور بسیاری که تعاونی ها در کشور ما شکل گرفته است، سایر کشورهای پیشرفته نیز بنگاه های تولید و اقتصادی بزرگی با رویکرد تعاونی دارند.
‎در گفتگوی پرسون با سمیه رفیعی مطرح شد؛

‎ضعف در صنعت شیلات / ظرفیت بالا، بهره وری کم

‎ایران از معدود کشورها در جهان است که از نعمت آب های آزاد برخوردار است؛ در دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس موقعیت منحصر به فردی برای تولید شیلات وجود دارد؛ اما آن طور که باید این نعمت خدادادی برای تامین مواد غذایی مورد استفاده قرار نمی گیرد.