ارز دیجیتال

به روزترین و پربیننده ترین خبرهای دنیای رمز ارز ها را در سرویس ارز های دیجیتال پرسون بخوانید.

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری (CTO) ریپل و یکی از معماران اصلی XRP Ledger، به شایعات اخیر پیرامون طرح ادعایی ریپل برای بازخرید 10 میلیارد توکن XRP پرداخته است که معادل 10 درصد از کل عرضه این توکن است. خریدی که با قیمت فعلی 5 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.
جیم کرامر (Jim Cramer)، مجری برنامه تلویزیونی “Mad Money” شبکه CNBC، تصریح کرد که او “مخالف کریپتو نیست”، اما با پروژه‌هایی که از مردم کلاهبرداری می‌کنند، مخالف است. این یکی دیگر از اظهارات بحث‌برانگیز این مجری آمریکایی است که در طول سال‌ها بارها دیدگاه خود را نسبت به این صنعت تغییر داده است.
داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین کش (BCH) در چهار روز گذشته و پس از اینکه صرافی EDX Markets این رمزارز را در کنار بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و لایت کوین (LTC) لیست کرد، بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.
شبکه دوج کوین اخیراً شاهد کاهش تدریجی مشارکت کاربران خود بوده که با کاهش مداوم تعداد اعضای گروه تلگرام آن همراه بوده است. این موضوع، نگرانی‌هایی را در مورد پایداری روند نزولی فعلی دوج کوین ایجاد کرده و سوالاتی را در مورد مسیر آینده آن مطرح کرده است.
پیشنهاد شرکت بلک‌راک در مورد صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین می‌تواند با رونق ۱۵ تریلیون دلاری رمزارزها همراه شود.
محققان امنیت سایبری چندین مورد دستگاه‌ آلوده به نرم‌افزار جاسوسی که شامل اطلاعات ورود به سیستم ChatGPT است را کشف کرده‌اند. این اطلاعات حساب‌های کاربری مختلف، در دارک‌وب به فروش می‌رسند؛ به ویژه در منطقه آسیا و اقیانوسیه.
چشم‌انداز کلاهبرداری‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال، تغییر نگران‌کننده‌ای پیدا کرده است؛ زیرا مجرمان سایبری اکنون از هوش مصنوعی برای تقویت فعالیت‌های مخرب خود استفاده می‌کنند.
در روز جمعه (23 ژوئن 2023)، چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو و یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، به یک شایعه آنلاین درباره گذشته ادعایی خود به عنوان کارآموز در ریپل اشاره کرد. همان‌طور که مشخص شد، این شایعه بر اساس یک مورد هویت اشتباه بود.
بر اساس داده‌های بلاکچین، یک کاربر اتریوم از پلتفرم وام‌دهی V2 Aave با سپرده‌گذاری ۷.۵ میلیون USDC به عنوان وثیقه، 4 میلیون TUSD (یک استیبل کوین دیگر) وام گرفت و بلافاصله آن را به USDC تبدیل کرد.
سناتور آمریکایی سینتیا لومیس (Cynthia Lummis) گفت که اقدام اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس، «روش درستی برای انجام تجارت در آمریکا نیست».
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان؛

رکورد صعودی جدید از بیت‌کوین

بیت‌کوین با صعود به بیش از ۲۹ هزار دلار به بالاترین سطح در ۶ هفته گذشته رسید.
فیفا، سازمان بین‌المللی فوتبال، در حال گسترش فعالیت خود در فضای متاورس است و به‌منظور اجرای کمپین “WE ARE”، تعداد 9 درخواست ثبت علامت تجاری دیگر را ارائه کرده است.
از زمان انتشار وایت پیپر بیتکوین توسط ساتوشی ناکاموتو، ۱۵ سال گذشته است. ناکاموتو تنها در ۳,۱۹۲ کلمه و ۹ صفحه، نقشه‌ی نوآورانه‌‌ای برای یک سیستم پولی الکترونیکی همتا به همتا ارائه کرد. این سیستم از مکانیزم Proof of Work (PoW)  و یک سیستم تحریک عملی برای اطمینان از امنیت شبکه استفاده می‌کرد.