تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

مصرف همزمان خربزه و عسل برای بدن مضر است و می تواند مشکلاتی را برای سلامت بدن به همراه داشته باشد، در صورت خوردن خربزه و عسل باید چه کاری انجام دهیم؟
دانشمندان بر این باورند که رژیم غذایی می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت ما بگذارد. مثلاً وقتی قند خون بالا می‌رود باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود. اما آیا می‌تواند پوست را هم تحت الشعاع قرار دهد و باعث بروز جوش و آکنه شود؟
دانه‌های هندوانه که می‌توانند به صورت خام یا خشک مصرف شوند حاوی ۸ گرم پروتئین گیاهی در تنها ۲۸ گرم هستند و هم چنین سرشار از منیزیم هستند عنصری که نقش کلیدی در تولید انرژی، عملکرد اعصاب و تنظیم فشار خون دارد.
بسیاری از افراد به دلایل مختلف از بی خوابی یا کم خوابی شبانه رنج میبرند؛ اما با ترکیب موز و ماست می‌توانید این مشکل را حل کنید. برای اطلاع از فواید ترکیب موز و ماست با ما در ادامه همراه باشید.
داشتن رژیم غذایی سالم، به دلیل اهمیت بالای آن برای سلامتی بدن، همیشه مورد توجه قرار گرفته است. اما این روزها، با گسترش انواع غذاهای فراوری شده و عدم توجه به کیفیت مواد غذایی، داشتن یک رژیم غذایی سالم به چالشی تبدیل شده است.
بیماری سیستیک فیبروزیس یا سی‌اف (CF) شایع‌ترین اختلال ارثی مغلوب در جهان است. در این بیماری ریه‌ها و دستگاه گوارش درگیر می‌شود. عفونت مکرر ریوی عامل اصلی مرگ این بیماران در سنین بسیار پایین است.
با افزایش سن، روزانه یک سیب و تعدادی شاه توت برای از بین بردن ضعف و دوری از شکستگی استخوان مصرف کنید.
سوء هاضمه یکی از رایج‌ترین مسائلی است که در زمان راه رفتن و غذا خوردن رخ می‌دهد. این موضوع به ‌دلیل آن است که محتویات غذایی بدون آن‌که درست هضم شود، وارد روده می‌شود.
با اینکه عقیده عموم مردم بر این است که پروتئین منبع اصلی رشد عضلانی است اما باید گفت موارد دیگری نیز در یک برنامه غذایی عضله ساز اهمیت دارند. یک برنامه غذایی متعادل سرشار از میوه و سبزیجات، کربوهیدرات های پیچیده و چربی های سالم به همراه پروتئین می تواند جوابگوی رشد عضلانی سالمتان باشد.
سنگ کلیه، جسم سختی است که از کانی‌های موجود در ادرار تشکیل می‌شود. محل تشکیل این رسوبات سنگی به‌طور معمول در کلیه است که از طریق جریان ادرار از بدن خارج می‌گردد.
مصرف منظم میوه در رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر مورد نیاز بدن را دریافت کنید.