تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

بسیاری از افراد با نام کولین آشنایی ندارند و آن را به‌عنوان یک ماده مغذی نمی‌شناسند. در حالی که مواد غذایی دارای کولین خواص بسیاری دارند که مهم‌ترین آنها تقویت حافظه است.
احتمالا وقتی راجع به ایمپلنت های دندانی چیزی می شنوید وحشت می کنید یا ناراحت می شوید در صورتی که ایمپلنت دندان جهت بازسازی و‌ درمان دندان هایی که به هر دلیلی مانند نقص، شکستگی و … استفاده می شوند و اصلا وحشت و‌ ترس ندارند بلکه برای افرادی که تحت هر شرایطی دندانی را از دست داده اند می توانند بسیار خبر خوشحال کننده ای باشند. این ایمپلنت ها را زمانی مورد استفاده قرار می دهند که به هیچ روشی نتوان ریشه و تاج دندان ها را مورد معالجه قرار داد. ادامه این مطلب درباره کاشت ایمپلنت دندان آسیاب است که می توانید از اطلاعات آن بهره مند شوید.
رژیم غذایی پیور که در نشریه قلب اروپا منتشر شده است، شش سنگ بنا دارد. این ۶ گروه غذایی شگفت‌انگیز برای سلامت قلب و مغز عبارتند از : میوه ها: دو تا سه وعده در روز، سبزیجات: دو تا سه وعده در روز، حبوبات (نخود، لوبیا و عدس): سه تا چهار وعده در هفته، آجیل: هفت وعده در هفته، ماهی: دو تا سه وعده در هفته، لبنیات: دو وعده در روز
احتمالا تاکنون این شرایط را تجربه کرده اید که پس از خوردن یک وعده غذای سنگین، احساس گرسنگی کرده و هوس شیرینی جات می کنید. ممکن است این حس به این دلیل باشد که شما در حال خوردن افراطی غذاهای پر قند هستید که به راحتی گلوکز را در بدن آزاد می کنند.
افزایش وزن و چاقی صورت نیز مانند کاهش وزن به مرور زمان اتفاق می‌افتد و نباید یک‌شبه انتظار معجره داشته باشید.
سبزیجاتی نیز هستند که به طور ویژه در کاهش وزن، نقش چشمگیری دارند. کالری کم، فیبر و آب زیاد موجود در این سبزیجات به قدری در ایجاد حس سیری مؤثرند که می‌توان آن‌ها را جایگزین میان‌وعده‌های پرکالری کرد. علاوه بر این، فیبر موجود در سبزیجات می‌تواند با بهبود هضم، تقویت روده و تنظیم قند خون به کاهش وزن کمک کند.
عناب خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد؛ برای درمان بسیاری از بیماری‌های شایع می‌توان از میوه، برگ و ریشه آن استفاده کرد؛ در این مطلب به خواص عناب برای کمک به درمان و کنترل قند خون آشنا می‌شوید.

اغلب افراد در حالی هسته تمام میوه ها را هنگام مصرف دور می ریزند که هسته برخی میوه ها فواید مناسبی را به همراه دارند، البته نحوه مصرف آن ها بسیار مهم است.
محققان افراد را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول سه فنجان چای در روز به مدت شش ماه نوشیدند در حالی که به گروه دوم یک نوشیدنی جایگزین با طعم چای داده شد. و در نهایت نتیجه این شد.
وعده صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است برای کسانی که به سلامتشان اهمیت می‌دهند. در این وعده بهتر است دانه‌های سبوس‌دار و پروتئینی مصرف کنید. گردو، دارچین، نوشیدنی سویا یا شیر بدون چربی و میوه هم بهترین گزینه‌های یک صبحانه سالم هستند.