تغذیه و سلامتی

صفحه تغذیه و سلامت با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی در زمینه های سلامت،بهداشت و تغیه سالم می پردازد.

متخصصان طب سنتی بر این باورند که مویز طبیعتی گرم و خشک دارد. مویز سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و از این رو خواص و فواید شگفت انگیزی دارد.
موها به عنوان یکی از جلوه‌های ظاهری هر فرد نقش مهمی در شادابی و چهره افراد دارند و مصرف برخی مواد غذایی، قوام دهنده و تاثیر گذار در سلامت موها هستند.
نوشیدن چای یکی از کارهایی است که در کشور ما شبیه یک سنت شکل گرفته است. علاقه به این نوشیدنی از دیرباز در میان مردم ما رسم بوده است.
اگر مبتلا به یبوست هستید، بد نیست بدانید ورزش می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند، به گفته متخصصان، مزایای ورزش فراتر از تقویت عملکرد قلب و سایر ماهیچه‌هاست، در واقع ورزش برای حرکات منظم روده مفید و ضروری است؛ چرا که یکی از علل بروز یبوست، عدم تحرک است.
گیاه نسترن درختچه‌ کوچکی است با ارتفاع حداکثر 3 متر و برگ‌هایی شامل پنج تا هفت برگچه دندانه‌‌‌دار که به شکل بیضی نوک‌تیز بوده و گل‌ها به رنگ‌های گلی (قرمز کم‌رنگ)، سفید مایل به گلی و یا سفید هستند.با برنا همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید .
اگر می‌خواهید مغزتان از آسیب خطرناکترین دشمنان در امان بمانند، این مطلب را بخوانید.سلامت مغز یکی از چالش‌های جامعه بهداشت عمومی است.
لب‌ها یکی از اعضای بسیار حساس بدن هستند که میتوانند شما را از از موارد و مشکلات جدی که سلامت بدنتان را تهدید میکنند با خبر سازند.
زنجبیل که گیاهی زردرنگ و دارای طبع گرم است، یکی از مواد خوراکی پرمصرف در رژیم غذایی مردم دنیا محسوب می‌شود.
زیاده‌روی در مصرف پنیرها می‌تواند در درجه اول باعث ابتلا به یبوست شود. پنیرهای مختلف سرشار از چربی و دارای فیبر بسیار کم هستند درحالی که همین ویژگی می‌تواند سرعت فرایند هضم را کاهش بدهد و شرایط عبور مدفوع از روده‌ها را سخت‌تر کند.
دارچین، در واقع پوست درختی به نام دارچین است که نه‌تنها ادویه محسوب می‌شود، بلکه در طب سنتی هم کاربرد دارد.
بسیار خوب است که از روش‌های طبیعی برای رفلاکس اسید معده استفاده کنید. مگر در زمانی که مری شما در محدوده‌ای از خود آسیب دیده باشد که در این صورت به دارو نیازمند هستید.
برای اطمینان از اینکه اشتباهات مشابهی را مرتکب نمی‌شوید، در این مطلب 9 اشتباه رایجی که در هنگام مسواک زدن باید از آنها اجتناب کنید را بیان کرده‌ایم. حتما دانستن آنها برایتان جالب خواهد بود. پس مطالعه آن را از دست ندهید.