دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

بزرگ‌ترین دایناسوری که تا به حال شناسایی شده، «آرژنتینوسوروس» (Argentinosaurus) نام دارد. این دایناسور یک گونه از دایناسورهای گیاه‌خوار بود که در دوران کرتاسه زندگی می‌کرد.
تولید موسیقی انقلاب در روزها و ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب کار ساده‌ای نبود. مردان و زنان بسیاری برای ماندگار شدن آثار فاخر و ارزشمند تلاش کردند و پشت هر نوایی خاطرات و روایت‌های بی‌شماری جا خوش کرده است.
مازندران منطقه‌ای سرسبز با آب و هوایی مطبوع و دلپذیر است. هر ساله بسیاری از مسافران در فصول مختلف سال به خصوص بهار و تابستان برای تفریح و گردش راهی این استان می‌شوند. از آبشار‌های خروشان، جنگل‌های سرسبز و انبوه گرفته تا روستا‌های بکر و دیدنی همگی از مناطقی هستند که مسافران در سفر به این شهر از آن‌ها دیدن می‌کنند.
اگر احساس می‌کنید که دستگاه اندرویدی شما از سرعت خوبی برخوردار نیست و کند شده، راه حل‌هایی برای حل این مشکل وجود دارند .پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید
از زمانی که انسان ها وجود داشته اند، جنگ نیز وجود داشته است. چه به خاطر تفاوت های فرهنگی، توسعه طلبی، و چه به دلایل دیگر، جنگ ها باعث خلق امپراطوری های جدیدی شده، دیگر امپراطوری ها را نابود کرده، رهبران را متحد کرده، و مسیر تاریخ را تغییر داده اند.
از نگهبانان اسب ناصرالدین‌شاه در حیاط کاخ تا مطربان موکب شاهی در دشت لار؛ با این عکس‌ها شما را به تماشای صحنه‌هایی از زندگی مردم ایران در دوران قاجار می‌بریم.
مسجد الجواد میدان هفت‌تیر در سال ۱۳۴۱ تأسیس ‌شده و نخستین مسجد مدرن ایران به شمار می‌رود که نمونه آن را در میان مساجد کشور سراغ نداریم.
در باور مردم این ایزد همواره با ایزدی دیگر که دیو خشکی و خشکسالی است و «اپوش» نام دارد در جنگ و کشمکش است و اگر شکست بخورد گیاهان می‌خشکند و خشکسالی می‌شود.
حدود ۸ دهه از عمر بنای مسجد سجاد(ع) حوالی خیابان جمهوری می‌گذرد. مسجدی که به شیوه معماری اسلامی و با تزئین خاص به دست یکی از مشهورترین معماران مساجد یعنی استاد حسین لرزاده طراحی و ساخته شد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد معماری این مسجد را ببینید.
از گذشته‌های دور تا به امروز، زن جایگاه ویژه‌ای در کشور ما داشت و همیشه مورد احترام جامعه قرار گرفته است. زن در دوره‌های مختلف، ویژگی‌های ظاهری و وظایف مختلف و متفاوتی داشته است که ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با زنان در دوره قاجار و نوع و سبک زندگی شان آشنا کنیم.
در ادامه نحوۀ تمیز کردن کانال کولر و لوازمی که برای انجامش احتیاج داریم را بررسی می‌کنیم.
معمارباشی دربار حدود ۱۴۰ سال قبل مسجد و مدرسه در محدوده تهران قدیم بنا کرد که هنوز معماری فاخر و چشمنواز آن بر سر زبانهاست. حاج ابوالحسن اصفهانی، که در دوره قاجار منصب معمارباشی و لقب صنیع الملک را داشت، بانی این مسجد و مدرسه است.
تهرانی‌ها هم مثل ساکنان دیگر نقاط ایران علاقه زیادی به انواع آش‌ها داشتند؛ تا جایی که می‌توان گفت در گذشته عمده‌ترین غذای اهالی تهران و دیگر شهرها انواع آش بود. علاقه تهرانی‌ها به آش آنقدر زیاد بود که در دوران فتحعلی‌شاه و ناصرالدین‌شاه مراسم آش‌پزان به عنوان یک رسم سالانه رواج پیدا کرد.
درنگی در زندگی میرزا تقی‌خان امیرکبیر؛

مرد بزرگی که دلقک‌ها و هرزه‌ها را راند

هرکس از این ملت بعد از قرنی فلاکت و بدبختی جامعه قد مردانگی برای اصلاحات عَلَم کرد، روس و انگلیس به انواع دسایس و نیرنگ موفقیت او را شکسته و هر نقشه که برای اصلاحات طرح شد، روس و انگلیس با دوده سیاه جهالت و لجاج عناصر سهل‌القبول صفحه کتاب اصلاح او را سیاه کردند.