دیدنی و خواندنی

در سرویس دیدنی و خواندنی هرآنچه در دنیای اطراف برای مخاطب جذاب و آموزنده باشد منتشر می شود.

حالا که دیگر چنار کهنسال اوین به خاطره‌ها پیوسته، 13 چنار و مسیر 2 کیلومتری چنارهای اوین به یکی از نمادهای محله اوین تبدیل شده است. 13 چنار، در انتهای کوچه‌ای باصفا در انتظار گردشگران ایستاده تا با قامت بلندبالایش عکس یادگاری بگیرند و زیر سایه سترگ آن دمی بی‌آسایند.
اهالی قدیمی خاطرات بسیاری از این باغ و صاحبش دارند. محمد تیموری، از ساکنان قدمی محله جماران، می‌گوید: «اردشیر زاهدی هر روز از این باغ تا سر سه‌راه یاسر پیاده می‌آمد و با اهالی همکلام می‌شد». او به‌خوبی اهالی این محله را می‌شناخت، طوری که وقتی فرزند یکی از اهالی را می‌دید، می‌گفت به پدرت سلام برسان.
محله به محله در منطقه یک: اراج

روستایی که با دوغش در تهران معروف شد

محله خوش آب و هوای اراج به دلیل داشتن یک نوشیدنی معروف و محبوب، که یک دوغ خوشمزه بود سر سفره پایتخت‌نشینان جا باز کرد.
از نوزادانی که به مریضخانۀ دولتی آورده شده‌اند تا یک جشن بالماسکه در تهران و کودکانی مشغول تماشای شهر فرنگ؛ با این عکس‌ها شما را به تماشای صحنه‌هایی از زندگی مردم ایران در چندین دهۀ قبل می‌بریم.
دره جنی جماران در محدوده محله حصارک این روستا واقع است؛ دره‌ای با درختان تنومند و درهم‌تنیده. شاید همین درختان انبوه چهره این دره را خوفناک می‌کرد و رعب و وحشت به دل اهالی می‌انداخت.
در فهرست ۵ کشور برتر دنیا از نظر سیستم آموزشی، برای هر کشور امتیازی بر اساس سه معیار محاسبه شده است: تعداد اختراعات ثبت شده به ازای هر ۱,۰۰۰ نفر جمعیت، میانگین ثروت بزرگسالان، و سرانه تولید ناخالص داخلی. داده های مربوط به تعداد درخواست های ثبت اختراع توسط شهروندان هر کشور از گزارش سال ۲۰۲۳ سازمان جهانی مالکیت فکری اخذ شد.
انتخاب صحیح نام، علاوه بر زیبایی اسم و با مفهوم بودن معنای آن، می‌تواند در آینده فرزند تاثیر گذار باشد، بسیاری ار مردم کشورمان در هنگام انتخاب اسم فرزندانشان، با انتخاب اسامی اصیل ایرانی، علاوه بر با مفهوم بودن اسامی، قصد دارند تا تمدن و اصالت خود را نشان دهند. پس والدین باید برای انتخاب نام مناسب برای فرزندشان به نکات مهمی توجه کنند.
شهر بزرگ تهران به‌ عنوان پایتخت کشور عزیزمان، در کنار همه فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی‌اش با جاذبه های دیدنی بسیار زیبایش توانسته توجه توریست‌های زیادی را به خود جلب کند و هرساله میزبان تعداد قابل‌توجهی گردشگر از سراسر دنیا می‌باشد.
چند روایت‌ از ابعاد گسترده فساد پسران رضاشاه

این ۶ برادر با ثروت ایران چه کردند؟

هرچند فساد در دربار پهلوی و میان اعضای خانواده، دوستان و اطرافیان شاه پهلوی گستردگی بی‌اندازه‌ای داشت، اما روایت‌ها و اسناد تاریخی بیش از هرچیز از دست داشتن ۶ پسر رضاشاه در انواع فساد اخلاقی، سیاسی و اقتصادی حکایت دارد.
مسجد و مدرسه اقصی از بناهای قدیمی در منطقه ۱۱ است که به شیوه سنتی و بر اساس قرینه‌سازی ساخته شده است. این مسجد به نام های دیگری هم شهرت دارد که به معماری و نام سازنده آن مرتبط است.