مرکزی

در راستای ایفای مسئولیت‌های زیست محیطی شرکت معدنی املاح ایران انجام شد؛

ایجاد کانال در تالاب میقان جهت کاهش گسترش نیزارها

شرکت معدنی املاح ایران به منظور کاهش مشکلات ناشی از گسترش نیزارهای اطراف تالاب میقان و جلوگیری از پیشروی پساب فاضلاب اراک در محدوده فرودگاه، با استفاده از ماشین آلات مهندسی و بوسیله ایجاد کانال، اقدام به لایروبی مسیر انتقال آب از تصفیه‌خانه فاضلاب به سمت تالاب کرد.

در جلسه هم اندیشی وزارت ورزش و مدیران شهرستان شازند بر لزوم توسعه زیر ساخت های ورزش روستایی در کشورتاکید شد.
در جلسه هم اندیشی وزارت ورزش و جوانان که با حضور وزیر ورزش و مدیران ستادی وزارت ورزش و نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مشکلات حوزه ورزش و جوانان در مناطق روستایی استان مرکزی مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست حمید سجادی وزیر ورزش ضمن ابراز رضایت از موفقیت ورزشکاران روستایی از حمایت بیشتر دولت از ورزش های روستایی خبر داد.
سجادی گفت: در بازدید ازشهرستان شازند، مشکلات حوزه ورزش روستایی مورد بررسی قرار گرفت، ضمن اینکه تکمیل پروژه های نیمه کاره نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر ورزش عنوان کرد: استان مرکزی جایگاه خوبی در ورزش حرفه ای و قهرمانی در کشور دارد و با حمایت وزارت ورزش و کمک صنایع استان باید این جایگاه ارتقا یابد.
محمود احمدی بیغش نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست هم اندیشی گفت: شهرستان شازند دارای استعدادهای خوبی در حوزه ورزش است که با حمایت از این حوزه شاهد کشف استعدادهای بیشماری از جوانان در رشته های مختلف ورزشی خواهیم بود.
عابد حقدادی مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز از پیگیری جدی برای رفع مشکلات شهرستان و روستاها در استان خبر داد و گفت: در برنامه سالی جاری نگاه ویژه ای به افزایش شور و نشاط در شهرستان ها و روستاها داریم.
در این نشست هم اندیشی که در وزارت ورزش برگزار شد، علیخانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شازند، شهرداران شازند، آستانه و اعضای شورای شهر مهاجران با سجادی و‌زیر ورزش و جوانان و مدیران ستادی وزارت ورزش دیدار و گفتگو انجام دادند.
این دیدار در راستای پیگیری مصوبات سفر وزیر ورزش به شهرستان شازند و استان مرکزی برگزار شد و مشکلات حوزه شهرستان شازند توسط کارشناسان وزارت ورزش مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه نیز دکتر بنیامین شکوه فر معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌ها وزارت متبوع، دکتر اسماعیل احمدی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارت ورزش و جوانان، قمری مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جمعی از مدیران حوزه وزارتی حضور داشتند.
پیگیری امورات عمرانی پروژه های ورزشی شهرستان تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی، کمک و مساعدت به هیات‌های ورزشی و پیگیری موضوع باشگاه ورزشی صنایع نفتی شازند از مصوبات این جلسه بود.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: میزان قطعی خسارات سیل در کشور هنوز برآورد نشده ، سیلاب اخیر به ۲۴ استان، یک هزار و ۴۳۳ روستا، ۱۳۳ شهر و ۲۵۸ بخش خسارت وارد کرده است.
شهر اراک پایتخت صنعتی ایران نام دارد ، اما هیچ نماد و المانی در ورودی یا خروجی شهر برای مطرح کردن این نام وجود ندارد

عبدالکریم شعبان زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، از امداد رسانی ۶۰ امدادگر به سیل زدگان روستای آهنگران خبر داد.
عبدالکریم شعبان زاده گفت: با توجه به وقوع سیل شب گذشته در روستای آهنگران از توابع فراهان، ۶۰ امدادگر و نجات گر از جمعیت هلال احمر استان مرکزی برای امدادرسانی به سیل زدگان به این روستا اعزام شدند.

وی افزود: در همین خصوص بسته غذایی ۷۲ساعته ۵۴۰ کارتن و آب معدنی ۵۰۷ بطری یک و نیم لیتری و چادر امدادی ۱۳۰ دستگاه، توسط هلال احمر استان بین سیل زدگان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: در همین راستا موتوربرق ۴ دستگاه، ۴ دستگاه لجن کش، پمپ آب ۳ اینچ ۲ دستگاه و پمپ آب ۴ اینچ ۲ دستگاه به این روستا انتقال یافته و در حال تخلیه آب از منازل مسکونی، امداد رسانی به مصدومان و احشام و تخلیه روستا هستند.

شعبان زاده اظهار کرد: همچنین دو دستگاه آمبولانس، وانت کمک دار ۵ دستگاه،کامیونت ۳ دستگاه، کامیون ۲ دستگاه، خودروی جک سواری یک دستگاه، خودروی آبی خاکی یک دستگاه و قایق به همراه موتور پیشران یک دستگاه به همراه تجهیزات تخصصی سیلاب ۴ ست در این روستا برای کمک به سیل زدگان فعال هستند.
سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های اراک خبر داد؛

طرح جمع آوری متکدیان آرامستان های اراک

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های اراک از آغاز طرح جمع آوری متکدیان آرامستان های اراک خبر داد.
کارکنان و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان اراک به عشایر سیل زده در روستای امر آباد امدادرسانی کردند.

 عبدالکریم شعبان زاده با اعلام این خبر گفت : به‌دنبال بارش شدید باران و دریافت گزارش آبگرفتگی در محل چادر عشایر مستقر در روستای امر آباد از توابع این شهرستان ، بلافاصله تیم های امدادی هلال احمر شهرستان اراک به محل اعزام و اقدام به توزیع بسته های غذایی کردند.

وی تصریح کرد:با توجه به از بین رفتن چادرهای عشایر نشینان با هماهنگی لازم ۶۰ نفر از آنها در مسجد روستای شهسواران اسکان داده شدند و در این راستا ۵۱ تخته پتو،۱۰ کیلو برنج،۷۰ قوطی کنسرو ماهی و لوبیا و ۱۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته بین عشایر نشینان توزیع گردید.
شعبان زاده در پایان گفت: بدنبال تداوم بارشها و احتمال وقوع سیل در سه روز آینده، از هموطنان درخواست میکنم به توصیه های هواشناسی توجه نمایند تا مشکلی برای هموطنی ایجاد نشود و در صورت حادثه هموطنان با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی

شناسایی ۳۱۱مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۴۸ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی از شناسایی ۳۱۱مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۴۸ ساعت گذشته در استان مرکزی خبر داد.
در پتروشیمی شازند صورت گرفت؛

مدیر عامل جدید پتروشیمی شازند منصوب شد

با تصمیم هیئت مدیره پتروشیمی شازند "محمد حسین حمیدی راد" بعنوان عضو هیئت مدیره و مدیر عامل پتروشیمی شازند منصوب شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان اراک خبر داد:

تعطیلی اماکن ورزشی در شهرستان اراک

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک از تعطیلی اماکن ورزشی رو بازبه علت وضعیت نارنجی در شهرستان اراک خبر داد.
در بازدید مدیر عامل آبفای کشور از تصفیه خانه فاضلاب اراک، صورت گرفت

استفاده از پساب تصفیه خانه در بخش صنعت و فضای سبز

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور در سفر به استان مرکزی از مجموعه تصفیه خانه های فاضلاب کلانشهر اراک و روند اجرای استریم چهارم فاز سوم این تصفیه خانه بازدید نمود.

اسماعیل مجللی، پژوهشگر و شببه خوان و نویسنده تعزیه:

مالکیت تعزیه برای ایران است

اسماعیل مجللی، پژوهشگر و شببه خوان و نویسنده تعزیه گفت: مالکیت تعزیه برای کشور ایران است و در استان مرکزی به دو زبان فارسی و ترکی اجرا میشود
در سومین روز از هفته ملی مهارت خبرنگاران و اصحاب رسانه استان مرکزی ضمن حضور در مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سلیمانی و خواهران شهرستان اراک از کارگاه‌های این مراکز بازدید و با توانمندی ها و ظرفیت‌های آموزش های مهارتی استان مرکزی آشنا شدند.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی:

جذب یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی اراک

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح کتابخانه مرکزی اراک تخصیص یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی:

بازدید از تصفیه خانه فاضلاب اراک در سفر ریاست جمهوری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک از برنامه هایی است که در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی توسط شرکت آب و فاضلاب استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل دفتر اقتصاد و تعرفه و نماینده تام الاختیار شرکت مهندسی مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور:

هدف اصلی برگزاری میزخدمت ارتباطات مردمی است

مدیر کل دفتر اقتصاد و تعرفه و نماینده تام الاختیار شرکت مهندسی مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور گفت: رفع مشکلات مشترکین در استان ها از اهداف مهم برگزاری میز خدمت و ایجاد ارتباط با مردم است.
تکلیف نماینده خبرگزاری‌های استان مرکزی برای سوال از رییس جمهور مشخص شد؛

خبرگزاری فارس در قرعه کشی انتخاب شد

مراسم قرعه کشی انتخاب خبرنگار منتخب جهت سوال اختصاصی از رییس جمهور با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل روابط عمومی استانداری، تعدادی از مدیران روابط عمومی ادارات استان به عنوان ناظر و با حضور نمایندگان خبرگزاری‌های استان، پایگاه های خبری و نمایندگان روزنامه ها و نماینده تیم برگزاری مراسم در اراک برگزار شد.