مرکزی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: یکی از اهداف راه اندازی این سامانه استفاده از ظرفیت مردمی در راستای پیشگیری از وقوع جرم است، افزود: انتظار می رود با استفاده از این سامانه و استفاده از ظرفیت های مردمی، سرعت عمل در بررسی موضوعات اجتماعی و قضایی افزایش یابد.
طبق اطلاعات دریافت شده ظهر یکشنبه با بالا رفتن غلظت آلاینده‌ها شاخص کیفیت هوای اراک با رسیدن به عدد ۵۰۰ در وضعیتی بحرانی و اصطلاحا قهوه‌ای قرار گرفت.

رییس دادگستری شهرستان ساوه گفت: هدف از تشکیل جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری، تسهیل امور مربوط به صنایع و جلوگیری از انجام اقدامات غیرقانونی و مانع زدایی از روند تولید است.
معاون علوم پزشکی اراک:

کرونا نگران کننده‌تر از آنفلوانزا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شرایطی که آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ افزایش محسوسی داشته است می‌توان گفت که کرونا از آنفلوانزا نگران‌تر شده است.
مسئول واحد پیش بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: با توجه به بارش برف در اکثر مناطق استان، دمای اراک فردا منفی پنج درجه سانتیگراد خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی خبر داد؛

مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو در مناطق چهارگانه مرکزی برگزار شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با اشاره به اهداف مهم این مانور بیان کرد: ارتقای سطح آمادگی و تمرینی در شرایط بحران در مواجهه با بلایای طبیعی، اصلاح و مقام‌سازی شبکه و افزایش قابلیت اطمینان از مهمترین اهداف برگزاری این مانور عملیاتی است.
رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست مرکزی:

کیفیت هوای اراک در وضعیت بنفش قرار گرفت

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست مرکزی گفت: هوای اراک صبح چهارشنبه به دلیل افزایش دی‌اکسید گوگرد با عبور از وضعیت قرمز به شرایط خطرناک‌تر یعنی وضعیت بنفش رسیده است.
به دلیل بارش برف و لغزندگی معابر کلیه موسسات و آموزشگاه‌های تحت پوشش آموزش و پرورش (اعم از دولتی و غیردولتی)، در شهرستان‌های اراک، شازند، سربند، خنداب ، کمیجان و نوبران (شهر وروستا) امروز شنبه سوم دی‌ماه در نوبت عصر به صورت غیر حضوری فعالیت می‌کنند.
در این آیین با حضور نماینده ولی فقیه ، استاندار استان مرکزی و برخی مدیران این استان برگزار شد ، از کتابخوانان، کتابداران، مروجان کتاب و برخی مسئولان شهرستان‌ها که در حوزه گسترش فرهنگ مطالعه فعال بودن تقدیر شد.
در مسابقه کشوری دوچرخه سواری:

دو مقام به استان مرکزی رسید

در رقابت کشوری مسابقات دوچرخه سواری آقایان در بخش کوهستان در سه رده سنی جوانان، امید و بزرگسالان استان مرکزی مقام سوم را کسب کرد.
معاون توسعه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی :

استان مرکزی ۴ درجه گرمتر میشود

معاون توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوا در نقاط مختلف این استان تا ۲۴ ساعت آینده ۲ تا چهار درجه سانتیگراد گرمتر می‌شود.