مازندران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از نیاز استان به توسعه فضای کتابخانه‌ای اشاره کرد و گفت: ۵۵ هزار و ۲۹۲ مترمربع زیربنای فضای کتابخانه‌ای استان است. آمایش سرزمینی در دست تدوین نشان از کمبود فضای کتابخانه‌ای در مازندران دارد، باتوجه به بالا بودن نرخ زمین در مازندران، باید به سمت کتابخانه‌های سیِار حرکت کنیم.
یک صیاد اهل ساری در مازندران با ابراز امیدواری از اینکه خوشبختانه امسال وضعیت صید ماهی خوب است و حال صیادان با این روزی خدادادی بهتر خواهد شد، گفت: چشم ما به دریا و دل ما با خداست؛ اینگونه دل به دریا می‌زنیم.
درنشست کانون بازنشستگان مازندران با آتیه‌سازان حافظ مطرح شد؛

تاکید بر ارتقای خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کانون رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران گفت: به علت کافی نبودن خدمات درمانی بیمه پایه، عموم بازنشستگان مجبورند به بیمه تکمیلی روی بیاورند و این یعنی افزایش سهم پرداخت از جیب بازنشستگان.
در روز استکبارستیزی دانش‌آموزان شهرهای مختلف مازندران در بابل، کلاردشت، آمل، چالوس، نوشهر، قائم شهر، نکا، ساری، گلوگاه، رامسر، نور و تنکابن امروز با مشت‌های گره کرده در خیابان‌ها حاضر شدند و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار سر دادند.
کندلوس نام روستایی بسیار زیبا و ییلاقی در استان مازندران است که با آب‌وهوای خوش و طبیعت خارق‌العاده خود، سالانه هزاران نفر از مردم را راهی شمال کشور می‌کند. این روستا در دامنه رشته‌کوه‌های البرز جا خوش کرده و با قدمت چندهزار ساله، یکی از مهم‌ترین روستاهای کشور نیز محسوب می‌شود. به بیان دیگر، در این دهکده به راحتی می‌توان رد پای تمدن قبل از میلاد مسیح، تمدن ایران پیش از اسلام و تمدن ایران بعد از اسلام را پیدا کرد.
معاون میراث فرهنگی استان مازندران از کاوش هفت محوطه باستانی مازندران در نیمه نخست امسال در حالی خبر داد که به دنبال این کاوش‌ها، یک محوطه تاریخی تعیین حریم می‌شود و غار «اسپهبد خورشید» نیز برای نخستین‌بار کاوش شده است.

"همایش بین‌المللی گردشگری مازندران" با محوریت روسیه و کشورهای حوزه دریای خزر"cis " با هفت محور گردشگری سلامت، گردشگری روستایی و بوم‌گردی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، صنایع‌دستی فاخر، گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری خلاق و ماجراجویانه و گردشگری کشاورزی و طبیعت‌گردی از تاریخ ۵ مهر به مدت سه روز در هتل میزبان بابلسر برگزار می‌شود.
فرمانده پلیس راه کندوان گفت: باتوجه به ترافیکی سنگین در محور کندوان در ساعت‌های آتی احتمال انسداد بالای مرزن‌آباد متصور است.
فرمانده پلیس راه کندوان گفت: باتوجه به هشدار بارش باران، موضوع مهم پرهیز از توقف در حاشیه کوه، ارتفاعات و رودخانه‌های مسیر است.
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: آب‌گرفتگی وجاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها حاصل عبور جریانات خنک و مرطوب شمالی است.
فرمانده پلیس راه کندوان گفت: از باتوجه به ترافیکی سنگینی در ورودی‌های شمال صبح امروز مسیر طویر محور کندوان برای اعمال محدودیت یک‌طرفه مسدود شد.
محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی، اظهار کرد: اگر آمریکا و همفکرانش می گویند سازش کنید تا گندم به شما بدهیم ما یک نان را ۹۰ میلیون نفری خواهیم خورد ولی زیربار این ذلت نخواهیم رفت.
امید نیک‌نژاد مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران از آغاز تولید ۳۵ هزار تن کاغذ کتاب‌های درسی از ۱۵ شهریور خبر داد و گفت: چاپ کلیه کتاب‌های درسی با کاغذ ایرانی دستاورد بزرگی است که تاکنون سابقه نداشته است.

استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای جلوگیری از زمین‌خواری به بهانه پتروشیمی ضوابط استقرار دارد؛ طبق این ضوابط، میانکاله نیاز به ۱۵ هکتار زمین دارد اما در عمل ۹۰ هکتار زمین به آن واگذار شده که هیچ توجیهی جز زمین‌‌خواری ندارد.