گیلان

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با قدردانی از مردم استان در همراهی با تصمیمات این ستاد طی سال گذشته، تغییر رنگ کرونایی شهرهای استان را بیانگر ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی عنوان و با تأکید بر اینکه باید نظارتی دقیق بر رستوران‌ها اعمال شود، گفت: پرهیز از شکل‌گیری اجتماعات انسانی به‌ویژه درمناسبت هایی همچون روز طبیعت، همچنان استمرار یابد.
نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش با اشاره به رتبه اول اشکورات رودسر در تولید فندق در کشور با تولید ۸۵ درصد فندق کشور گفت: رودسر در دنیا رتبه هشتم تولید فندق را دارد و برای استفاده بهینه از این ظرفیت نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم.
جانشین فرماندهی انتظامی استان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با گرو‌های گردشگری در 2 روز پایانی هفته گذشته خبر داد و گفت: در این راستا از تردد 3 گروه گردشگری فاقد مجوز جلوگیری به عمل آمد.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان؛

بررسی صلاحیت داوطلبین از فردا آغاز می‌شود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان با اعلام اتمام بررسی صلاحیت داوطلبین در هیئت‌های اجرایی استان، گفت: بررسی صلاحیت داوطلبین ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر از سوی هیئت‌های نظارت از فردا در شهرستان‌های استان آغاز می‌شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان؛

برای تحقق شعار سال همه باید تلاش کنند.

امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اظهار داشت: این شعار نشان از اینست که تولید کننده داخلی آن طور که باید حمایت نمی شود لذا برای تحقق شعار سال همه باید تلاش کنند.
کامیاب طی گزارشی از عملکرد اداره فناوری های مکانیزه کشاورزی گیلان در سال گذشته گفت: طبق پیش بینی در سال زراعی پیش رو شاهد افزایش ضریب و درجه مکانیزاسیون کشاورزی و نفوذ هر چه بیشتر تکنولوژی و مزایای آن در تولید محصولات کشاورزی هستیم.
اولویت های صنایع تبدیلی و غذایی گیلان در سال ۱۴۰۰ تشریح شد؛

حمایت و توسعه فناوری های دانش بنیان در فرآوری محصولات بومی

جوادزاده مهمترین مزیت صنایع تبدیلی و غذایی در پنج سال گذشته را حضور سرمایه گذاران دانست و گفت: حمایت و توسعه از فناوری های جدید با رویکردهای دانش بنیان در فرآوری محصولات بومی استان از مهمترین اولویت های صنایع تبدیلی و غذایی در سال ۱۴۰۰ است.
ورود بیش از ۲ میلیون مسافر به گیلان طی یک هفته گذشته، نگرانی از شیوع بحران زای کرونا در هفته های آتی را چند برابر کرده است
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به حضور دانشگاهیان در انتخابات شورای اسلامی شهر تصریح کرد: دانشگاهیان و افراد نخبه باید در انتخابات شورای اسلامی شهر شرکت کنند، زیرا این قشر از جامعه دارای ایده و اندیشه‌های گوناگون هستند ولی استقبال خوبی توسط این قشر از جامعه در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر استقبال نشده است‌.
مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت : شهر رشت به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران با هنر رشتی‌دوزی ، روستای ارده رضوانشهر با شال‌بافی ، جیرده شفت با تولید سفال ، عنبران آستارا با گلیم بافی ، روستای شالمای ماسال با چوب‌تراشی و روستای قاسم آباد رودسر با چادرشب بافی به ثبت ملی رسیدند.
همزمان با شروع فصل مهاجرت آبزیان؛

رودخانه‌های گیلان از ادوات صید غیرمجاز پاکسازی شدند

اکبری‌‌پور از پاکسازی رودخانه‌های گیلان از ادوات صید غیرمجاز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست استان خبر داد و گفت: مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست گیلان در ایام تعطیلات نوروز به شکل مستمر پایش می‌شوند.