گیلان

سخنگوی هیئت نظارت بر شوراهای اسلامی گیلان؛

رد صلاحیت گسترده اعضای فعلی شوراها نشانگر وجود تخلفات است

سخنگوی هیئت نظارت بر شوراهای اسلامی گیلان با بیان اینکه بیشترین افراد رد صلاحیت شده از بین اعضای فعلی شوراها هستند، گفت: در برخی از شهرها حتی کل 5 نفر شورا رد صلاحیت شدند و این نشانگر تخلفاتی است که در شوراها وجود داشته است
مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: تیم ملی قایقرانی روئینگ ایران به منظور شرکت در مسابقات انتخابی المپیک قاره آسیا با چهار قایقران امشب راهی ژاپن می‌شود که نازنین ملایی از گیلان نیز جزو ملی پوشان است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان خبر داد؛

برگزاری ویژه برنامه اشک شمع معلم در فضای مجازی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان از برگزاری ویژه برنامه اشک شمع معلم همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در استان خبر داد.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گیلان با تاکید بر اهمیت اعتماد سازی در مردم برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: باید زمینه حضور نامزدهای مختلف با گرایش های مختلف سیاسی فراهم شود و عدالت در بررسی صلاحیت ها رعایت شود که این امر از ملزومات اولیه فراهم کردن فضای مشارکت حداکثری است تا شورای شهر و روستا، مجلس و ریاست جمهوری پویا، قدرتمند و موثر داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی درباره نشست های برجام خوشبینی کاذب ایجاد می کنند، تاکیدکرد: در این نشست ها باید با هوشیاری و توجه جدی به تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل شود.
مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان:

هشدار انتقال کرونا به مادربزرگ ها و پدر بزرگ ها

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با بیان اینکه کرونا همچنان در استان فعال است، تاکید کرد: سالمندان و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها جز گروه‌های در معرض خطر هستند که باید از دید و بازدید آنها در این شرایط جدا خودداری کرد.
عضو مجمع نمایندگان استان گیلان عنوان کرد؛

اتمام پروژه سد پلرود تا پایان دولت در صورت تامین اعتبار

نماینده مردم رودسر و املش با ابراز اینکه راهکار حل مشکل تامین آب کشاورزی در رودسر و املش تکمیل سد پلرود است، گفت: 250 میلیارد تومان از اعتبارات به این سد اختصاص پیدا کرد ولی قرار بر این بود که تا پایان دولت این سد به مرحله آبگیری برسد اما بعید است با این روندی که در پیش داریم تا پایان سال 1400 به اتمام برسد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر؛

مدیریت زباله اولویت دهیاران روستاها نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر گفت: برخی از دهیاران به عنوان مدیران پسماند در روستا نقش خود را به درستی ایفا نمی‌کنند و مدیریت زباله‌های روستایی اولویت برخی از دهیاران نیست
جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در سازمان بسیج اقشار:

گلایه و شکایت‌های فرهنگیان در جامعه به‌حق است/ معلم باید عزتمند زندگی کند

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در سازمان بسیج اقشار با بیان اینکه گلایه و شکایت‌های فرهنگیان در جامعه به‌حق است، گفت: عزت و شرف معلمان نباید به‌واسطه کمبودها زیر سؤال برود و معلم باید عزتمند زندگی کند
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: با توجه به موج جدید شیوع کرونا و ضرورت حفظ سلامت مردم روز جهانی قدس امسال حتی به‌ شکل کاروان خودرویی در هیچ نقطه از استان برگزار نمی‌ شود.
با وجود تغییر رنگ‌بندی در شهرستان‌های استان گیلان اما هنوز هم شرایط بحرانی و حاد کرونایی در گیلان حاکم است و کوچکترین بی‌توجهی، سهل‌انگاری و عادی‌انگاری از سوی مردم و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند استان را به وضعیت قرمز چند روز اخیر دچار کند.
رئیس شوراهای استان گیلان، تعامل را رمز موفقیت شورا دانست و با تأکید بر اینکه اگر ابهامات قوانین شوراها رفع شود قطعاً شاهد نقش‌آفرینی بهتر شوراها در توسعه شهرها و روستاها خواهیم بود، گفت: ورود افراد کارآمد و بومی به این نهاد در صورت آشنایی آنان با قوانین و مقررات و وظایف شوراها می‌تواند این نقش را بیش‌ از پیش بهبود بخشد.
مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان گفت: فضای مجازی از لحاظ زیرساخت و سرویس یک امر وارداتی بوده و ما نتوانستیم در زیرساخت این عرصه ورود کرده و یا در بخش سرویس و خدمات محصولات مناسبی را در داخل کشور تولید کنیم که مردم از آن استفاده کنند.
در ادامه رقابت های هفته بیست و دوم لیگ دسته اول کشور؛

چوکا فاتح دربی شمال/ پنجمین شکست متوالی تیم شهرداری آستارا رقم خورد

در جریان رقابت های برگزار شده در هفته بیست و دوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور تیم چوکا با مهدی پاشازاده سرمربی جدید خود فاتح نبرد دربی شمال کشور شد اما تیم های ملوان و شهرداری بندرآستارا مغلوب حریفان خود شدند..
در روزهای گذشته رسانه های حقیقی و مجازی فوتبال گیلان پرشده از اعلامیه‌های حمایت از مربی ملوان مازیارزارع که به واسطه انتقادات آتشین از فدراسیون فوتبال ایران تا اطلاع ثانوی ازسوی فدراسیون محروم شده اما درانزلی وگیلان او را به نماد شجاعت در فوتبال شمال تبدیل کرده اند و این احتمالا آغاز ماجراست!
فرماندار رشت با اشاره به چالش های کنونی آب و تاکید بر لزوم توجه به پروژه های آب کشاورزی گفت: با تخصیص اعتبارات صد درصدی می توان پروژه های مورد نیاز آب کشاورزی را هر چه سریع تر به بهره برداری رساند و بسیاری از مشکلات کشاورزان را حل نمود.‌
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز با اشاره به آغاز برداشت توت فرنگی در باغ های گیلان گفت: استان گیلان ۵۷۴ هکتار باغ توت فرنگی دارد که ۱۲۶ هکتار از این اراضی به صورت باغی و مابقی گلخانه است.
رییس کل دادگستری گیلان برگزاری انتخابات پرشور و کارآمد را مستلزم آگاهی و بصیرت آحاد شرکت کنندگان برای انتخاب اصلح عنوان کرد و گفت: این امر در بستر تولید محتوا‌های غنی در رسانه‌ها و تلاش مجدانه برای ارتقاء آگاهی شرکت کنندگان از برنامه‌ها و ظرفیت‌های تک تک نامزد‌های انتخابات پیش رو میسر می‌شود.