گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از صید ۱۶۷ تن انواع ماهیان استخوانی در سواحل استان از آستارا تا چابکسر خبرداد و گفت: به علت شرایط بد جوی این مقدار صید نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش دارد.
مسئول امور موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت میراث ارزشمند باستانی و تاریخی از رسالت‌های مهم میراث فرهنگی است، گفت: قدمت خمره خبرساز موزه رشت به دوران معاصر برمی‌گردد و اصلا به دوره مادها تعلق ندارد.
تصویر یک خمره نسبت داده‌شده به دوره ماد در موزه باستان‌شناسی رشت، درحالی منتشر شده که داخل این خمره کیسه پلاستیکی مشکی قرار گرفته و مقداری هم زباله در آن مشاهده می‌شود. با این وجود مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: این خمره مربوط به دوره ماد نبوده و سطل زباله هم نیست.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان و استاندار با صدور پیامی مشترکی فردا، ۱۴ آبان‌ماه را در شهرستان لنگرود عزای عمومی اعلام کردند.
در راستای تسهیل در خدمات رسانی و همکاری های بین المللی؛

توافقنامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی با اداره کل استاندارد گیلان منعقد شد

در راستای هم افزایی میان نهادی، تسهیل گری و سرعت بخشی به خدمات مرتبط به حوزه استاندارد در محدوده نخستین منطقه آزاد شمال کشور؛ توافقنامه همکاری این سازمان با اداره کل استاندارد گیلان؛ توسط اکبرنیازی عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان و مجتبی معصوم نژاد مدیرکل استان منعقد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از آتش‌سوزی پنج واحد صنفی و ۲ سراچه(سوئیت) در بخش ضیابر خبر داد و گفت: ۲ نفر در این حادثه مجروح شدند و علت این آتش‌سوزی در دست بررسی است.
هرجا که تابلوهای زردرنگ سازمان حفاظت محیط زیست را دیدید، قطعا بدانید که قرار است با گنجینه‌ای ارزشمند از ثروت‌های طبیعی روبه‌رو شوید و مثل جان‌تان باید مراقب باشید که آسیبی متوجه آن نکنید.
حصیر بافی از دیرباز در گیلان رواج داشته و دلیل آن وجود و فراوانی مواد اولیه این صنعت در جای جای این تکه از بهشت است. زنان و مردانی که آوازهای محلی می‌خوانند و رشته‌های حصیر را در هم می‌بافند و امروز مشتریانی خارج از مرزهای کشورمان خریداران این هنر دست خطه سرسبز گیلان هستند.
«گراندهتل» بندرانزلی، قدیمی‌ترین هتل به سبک معماری اروپایی و به لحاظ قدمت و زیبایی هم‌دوره و همپای «هتل لاله زار تهران» است اگر نمی‌خواهیم به سرنوشت هتل لاله‌زا تهران محکوم شود باید زودتر برای مرمتش اقدام کنیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از واگذاری ساختمان تاریخی گراند هتل بندرانزلی خبر داد و گفت: تعیین تکلیف بناهای تاریخی با مالکیت خصوصی و دولتی در اولویت است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ۱۲ تیم را از استان های اردبیل و تهران برای تقویت امدادرسانی به شهرستان آستارا اعزام کرده ایم.
فرماندار آستارا از حضور نیرو‌های نظامی، انتظامی مرزبانی و بسیج مردمی در نقاط حادثه دیده خبر داد و گفت: امدادرسانی در حال انجام است و بارش باران همچنان ادامه دارد.
سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت:

فاز اول مرمت عمارت میرزا خلیل به اتمام رسید

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت گفت: در آخرین روز مردادماه ۱۴۰۲، با تحویل موقت پروژه، فاز نخست مرمت عمارت میرزا خلیل به اتمام رسید و فاز دوم در دست اقدام می باشد.