گلستان

عملیات ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی رامیان به دلیل نبود اعتبار از ۲ سال پیش متوقف مانده است و چشم امید مردم به نگاه بلند دولت سیزدهم و تخصیص اعتبار از محل منابع دور دوم سفر رییس جمهور به استان گلستان برای ادامه ساخت این بیمارستان.
بلندترین برج آجری جهان همچنان برای حفاظت و مرمت در انتظار تخصیص اعتبارات مصوبات سفر اول رئیس جمهور است؛کارشناسان این حوزه پیشنهاد می‌‌کنند که با برگزاری جشن گلریزان، مبالغ موردنیاز برای مرمت و حفاظت از این بنای هزارساله تاریخی جمع‌آوری و تامین شود.
استاندار گلستان گفت: شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین با حضور ۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از سراسر کشور و حدود ۲۳ گروه موسیقی و آیینی اقوام مختلف در استان گلستان برگزار می‌شود.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: بارش مطلوب باران در تابستان و پاییز امسال، آب و هوای مناسب در کنار اجرای توصیه فنی از سوی باغداران موجب افزایش باردهی درختان مرکبات استان و پیش‌بینی تولید ۳۰ درصدی محصول در مقایسه با سال قبل شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان با بیان اینکه از همه امکانات برای تأمین امنیت در بقعه متبرکه امامزاده عبدالله (ع) گرگان استفاده می‌شود، افزود: یک مورد حمله تروریستی داعش به این حرم با هوشیاری و همت تأمین کنندگان امنیت، شناسایی و فرد مهاجم دستگیر شد.
موضوع خمپاره عمل نکرده در یک بیمارستان گلستان که همزمان با ساقط شدن یک پهپاد در محوطه این بیمارستان مشاهده شده توسط ماموران امنیتی و نظامی در حال بررسی است.
گلستان جزو استان‌های برتر در تولید گندم محسوب می‌شود و رتبه دوم تولید این محصول را در کشور دارد. در فصل زراعی گذشته حدود ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزارهای استان بر اثر خشکسالی از بین رفت و میزان تولید این محصول حدودا ۳۰۰ هزار تن کمتر از سال قبل شد.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس از افزایش چهار برابری اعتبارات این اداره در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: منابع اعتباری راهداری این شهرستان از منابع ملی، استانی و سفرهای ریاست جمهوری، نائب رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طی سال مالی ۱۴۰۱ افزون بر هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال شد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مینودشت بعد از کلنگ‌زنی درمانگاه تأمین‌اجتماعی این شهر که با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دولت به مناسبت هفته دولت، گفت: دولت سیزدهم به‌ دنبال توسعه خدمت و جبران مافات و کاستی‌ها و توجه بیشتر به مردم و ارتقای کمی و کیفی خدمات در همه زمینه‌ها است.