کردستان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: تمام اعضای ستاد خدمات‌ سفر استان باید در آماده‌ باش کامل باشند و با توجه به اینکه کردستان همواره استانی گردشگرپذیر است، ضرورت دارد در پیک سفرهای نوروزی تمام جوانب برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران در نظر گرفته شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: جشن‌های اعیاد شعبانیه با مدیریت مردم در تمام نقاط استان برگزار خواهد شد. همچنین در شب نیمه شعبان نیز مراسم بزرگی به عنوان برنامه شاخص با حضور آحاد مردم در مهدیه بزرگ سنندج برگزار خواهد شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از خاموشی برق در ۵۶ روستای این استان به دلیل بارش سنگین برف در برخی نقاط استان کردستان خبر داد و گفت: از شب گذشته تاکنون به دلیل مسدود بودن راه های ارتباطی شبکه برق 7 روستا همچنان قطع است.
جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان از بازداشت سارق سابقه‌دار قطعات خودرو در سنندج خبر داد و گفت: پیشگیری همواره بهتر از درمان بوده و می‌توان با رعایت برخی نکات از بروز بسیاری سرقت‌ها جلوگیری کرد.
تصویر افراد درمانده ای که سقف خانه شان آسمان و فرش زیرشان زمین سرد و نمور و لحافشان گونی زهوار در رفته و اجاقشان آتش کم‌سو و بی‌رمقی در برابر زمهریر زمستان است.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: یکی از دغدغه های این نظام همواره در حوزه ورزش و خدمت به جوانان بوده و در این سال‌ها از تمام توان دولت ها برای پیشبرد اهداف خدمت‌گزاری به جوانان و برافراشتن پرچم مقدس کشورمان توسط ورزشکاران ایرانی در میادین مختلف بهره گرفته شده است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری حوزه فرهنگی ـ اجتماعی، پیشگیری قضایی، پیشگیری امنیتی، پیشگیری از جرایم و مهمات و ارتقای آگاهی عمومی جامعه را از برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم دادگستری عنوان کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در زمینه معضلاتی مانند اعتیاد، خشونت، جرایم حوزه کودکان و زنان، طلاق و آسیب‌های اجتماعی در دست اقدام است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان با بیان اینکه با این وضعیت، تصمیم گرفته شد که برای بازسازی پیست، از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، اعتبار جهت تحقق اهداف در نظر گرفته شود، اذعان کرد: متأسفانه اعتبارات شهرستانی نیز محدود بوده و پاسخ‌گو نیست و نیاز است که از محل اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی برای بازسازی تخصیص یابد.
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان از راه‌اندازی پویش صلح برای پرونده‌های با هدف بخشش و جلوگیری از قصاص خبر داد و افزود: در دادگستری برای هر پرونده اختلاف خانوادگی 12 پرونده تشکیل می‌شود که امیدواریم از تشکیل این پرونده‌ها با برنامه‌های خاصی که داریم جلوگیری شود.
ناحیه منفصل شهری نایسر با جمعیت بیش از ۸۰ هزار نفر در چند کیلومتری سنندج یکی از محلات پرجمعیت با مشکلات متعدد بوده که اکنون صاحب سینما می‌شود.
معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان با اشاره به سرما و یخبندان حاکم بر استان گفت: در شبانه روز گذشته دمای هوا در هزارکانیان به ۱۵ درجه زیر صفر رسید و سردترین نقطه استان شد.
بارش برف در کردستان اگر چه خوشحالی وصف‌ناپذیری در دل مردم و کشاورزان ایجاد کرده اما به علت ضعف زیرساختی، شهروندان را در تردد در کوچه و خیابان‌های شهر کلافه کرده و رفت و آمد عابرین پیاده و خودروها در سطح شهر و رانندگان در محورهای مواصلاتی استان به کندی انجام می‌گیرد.
رئیس پلیس فتا استان کردستان:

برگزاری سومین پویش مردمی کودکان سایبری

رئیس پلیس فتای استان کردستان گفت: سومین پویش مردمی کودکان سایبری از بیست و چهارم دی‌ماه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مهارت‌های استفاده صحیح و ایمن از فضای مجازی آغاز می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان کردستان خبر داد :

بازداشت مدیرکل اداره استاندارد کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان، از دستگیری و تعقیب قضایی مدیرکل اداره استاندارد استان، به اتهام ارتکاب جرایم ارتشاء و اختلاس خبر داد.