کردستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با معرفی اهواز به عنوان گرمترین شهر خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: حداکثر دمای اهواز در این مدت به ۴۷.۴ و حداقل آن به ۳۱.۴ درجه سانتیگراد رسیده است.
نبود کارت سوخت آزاد در برخی جایگاه‌های سوخت شهر سنندج باعث معطلی و نارضایتی برخی رانندگان شده است اما مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان می‌گوید تمام جایگاه‌ها کارت سوخت آزاد دارند.
خانواده نوعروس مرگ مغزی شده سقزی، در اقدامی انسان‌دوستانه و خیرخواهانه با اهدای اعضای پیکر دخترشان، نجات‌بخش زندگی چندین بیمار نیازمند پیوند اعضا شدند.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان کردستان گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، ۳۴.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان مبتلا به بیماری فشار خون بالا و ۴۷ درصد نیز از بیماری خود بی اطلاع هستند.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با فرارسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، دبیرخانه دائمی پرونده غار باستانی کرفتو برای رصد و اقدامات مناسب در زمینه ثبت‌جهانی این اثر تاریخی تشکیل می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نقش برادران اهل سنت در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن به ویژه در کردستانی که همواره خط ، کانون و نقطه هدف تجزیه‌طلبان و دشمنان نظام است بسیار پررنگ بوده است.
۵۱ درصد مشاغل در کردستان به بخش خدمات اختصاص دارد و این یعنی در ناامنی اجتماعی اولین هدف مشاغل خدماتی است و کردستان که از صنعت در زمینه اشتغال بهره زیادی ندارد با کمترین نوسان در حوزه امنیت دچار رکود در بخش خدمات شده و اشتغال نیز آسیب می بیند.
یک استاد دانشگاه گفت: نسل Z به زبان عامیانه انسان‌هایی بوده که از بدو تولد تاکنون با رایانه و دنیای الکترونیکی و فضای مجازی به هم تنیده‌اند و به آنها اولین نسل اجتماعی بومی دیجیتال می‌گویند.