سیستان و بلوچستان

مهمترین اخبار

عصر دوشنبه ۱۴ اسفند ماه، وزیر نیرو به منظور بازدید از زیرساخت‌ها، تاسیسات و آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل زده به جنوب استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.

۲ هزار روستا گرفتار سیل شده‌اند، اما از میان همه آن‌ها شاید اوضاع ۳۰ روستا در تلاقی ۲ رودخانه بزرگ استان یعنی کاجو و سرباز سخت‌تر باشد؛ روستاهایی در منطقه دلگان‌ها، سیتارها، سندها و کلانی‌ها با جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر.
با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب استان سیستان و بلوچستان احتمال خروج تمساح‌ پوزه کوتاه(گاندو) از برکه وجود دارد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری سارق مسلح و تحت تعقیب با کشف ۱۴ فقره سرقت مسحانه خبر داد.
سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: با بررسی پرونده مربوط به ثبت نشدن کالای قاچاق یک شرکت متخلف بین المللی پخش روغن خوراکی در زاهدان، این شرکت به پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال محکوم شد.
معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار دو صیاد بندر جاسک از غرق شدن در آب های دریای عمان نجات پیدا کردند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ارتباطاتی با کشور تاجیکستان در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی می‌توانیم داشته باشیم تا از راه زمینی به دریا وصل و تبالات اقتصادی را توسعه دهیم و همزمان پیوند فرهنگی و تبادلات علمی هم انجام شود.
درک یکی از روستاهای زیبا در استان سیستان و بلوچستان و نزدیک بندر چابهار است که زمستان به دلیل هوای معتدل، فرصت مناسبی برای سفر و دیدن جاذبه‌های بی‌نظیر آن است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، با اشاره به دستگیری متهمان به 26 فقره سرقت مسلحانه در سطح شهرستان ایرانشهر، گفت: تحقیقات تکمیلی پلیس جهت کشف پرونده‌های سرقت احتمالی همچنان ادامه دارد.