خوزستان

زندگی در خوزستان، ثروتمندترین استان کشور، به دلیل محرومیت روزبه‌روز سخت‌تر می شود تا جای که در سال‌های اخیر، سیر مهاجرت مردم از خوزستان به سایر نقاط کشور به عینه قابل مشاهده است.
شهردار اهواز گفت: این فضای تقابل شورا و شهرداری باعث می‌شود کارهای مردم ‌بر زمین مانده و پروژه‌ها آسیب ببینند.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: با برداشت و آماده‌سازی هشت هزار شاخه گل نرگس اهدایی مردم بهبهان به حرم مطهر رضوی، این نرگس‌های زائر دوشنبه شب به مشهدالرضا ارسال خواهند شد.
براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در 24 ساعت گذشته وضعیت هوا در 4 شهر خوزستان ناسالم اعلام شد.
استاندار خوزستان گفت: شعار دولت تقویت شیلات در جنوب کشور است و در این راستا مجوز‌هایی برای راه اندازی طرح‌های ماهی در قفس، پرورش میگو و دیگر آبزیان صورت گرفته است.
مجری طرح آبرسانی غدیر گفت: طرح آب‌رسانی غدیر یکی از طرح‌های بزرگ آبرسانی کشور است و با تغییرات جدید این طرح و مصوبات جدید، آب مورد نیاز شهرستان شادگان مربوط به سه شهر شادگان، خنافره و دارخوین و روستاهای تابعه تامین می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب بهبهان گفت: با دستور قضایی، ۱۷ نفر از اتباع بیگانه که به‌صورت غیرمجاز وارد کشور شده بودند، دستگیر و اقدامات قانونی لازم در خصوص آنان انجام شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان گفت: مشکل اساسی در ساخت و ساز، مربوط به مصالح ساختمانی است که متاسفانه هیچ کیفیتی ندارند و بیشتر اتفاقات، در بتن‌ریزی و رعایت نکردن مقررات ملی رخ می‌دهد که باید با جدیت این موضوع پیگیری شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به علت آلودگی هوای استان خوزستان در دو روز گذشته به ترتیب ۵۸۱ و ۷۱۳ نفر با مشکلات قلبی و تنفسی غیرعفونی به بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند.