خراسان شمالی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی خبر داد:

برگزاری نمایشگاه تجسمی «ایثار» در بجنورد

قاسم محمدزاده گفت: علاقه مندان به هنر در بخش های مختلف می توانند به مدت ۶ روز از آثار به نمایش گذاشته شده در محل مجتمع طلای سفید بجنورد دیدن کنند.
معاونت بازرسی اداره کل صمت خراسان شمالی اظهار داشت: برای ایجاد آرامش بر بازار طرح نظارت یلدا از 15 آذر برگزار شد و 14 اکیپ بازرسی در حال رصد منظم بازار هستند.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی ارائه تولیدات در نمایشگاه های متعدد و برگزاری میزبانی نمایشگاه های متعدد را در معرفی تولیدات فرش دستباف استان موثر دانست و از برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی وابسته در استان در اواخر دی ماه خبر داد.
سرهنگ مهدی مهران فر: این باند ۴ نفره از سوی پلیس شناسایی و در عملیات غافلگیرانه‌ای منهدم شد، متهمان بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، گفت: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، کاهش کیفیت هوا و مه‌آلود شدن ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.
«ویرانشهر فاروج»؛ مرکز سیاسی دره اترک در دوران اشکانی و ساسانی

ادامه کاوش های محوطه ویرانشهر فاروج با همکاری موزه لوور پاریس

کاوش‌های باستان‌شناسی محوطه ویرانشهر واقع در ۱۰ کیلومتری شمال شهرستان فاروج استان خراسان شمالی، به سرپرستی مشترک «میثم لباف خانیکی» عضو هیأت علمی گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران و «روکو رانته» پژوهشگر باستان‌شناسی موزه لوور پاریس از سر گرفته شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از تشکیل کارگروه توسعه، ترویج، بازاریابی و صادرات صنایع‌دستی طی اردیبهشت‌ ماه در استان خبر داد.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به روند کاهشی جمعیت، گفت: طی یک یا دو دهه آینده نیروی جوان را نخواهیم داشت و برخی سازمان‌های جهانی برای ۸۰ سال آینده جمعیت ایران را ۳۰ میلیون نفر پیش بینی کرده اند. با این وضعیت در آینده نزدیک واژه های عمو و عمه ناشناخته خواهد شد.