آذربایجان غربی

سرپرست معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی بااشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳۴ کارگاه قالی بافی در استان فعال است، خاطر نشان کرد: در سطح استان ۷۲ هزار بافنده فرش شناسایی شده است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، بر لزوم برگزاری برنامه‌های خلاقانه و دوری از تکرار در برنامه‌ریزی دهه فجر تاکید کرد و گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن یقینا پرشورتر از گذشته خواهد بود، مردم وظیفه خود را می‌شناسند و خوشبختانه در تمام ایام این وظیفه را به خوبی انجام داده‌ند، در کنار آن نیز باید نسبت به اجرای برنامه‌ها توسط مدیران نظام اسلامی تدقیق و ارزیابی مناسب انجام شود
مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی:

علاقه نسل جوان به موسیقی سنتی کمتر شده است

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: ایران به دلیل تمدن کهن و موسیقی های متنوع که در بین اقوام خود دارد یکی از صادرکنندگان موسیقی به دنیا است.
عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه رو به خشک شدن است و اگر سال آبی آینده هم مثل سال آبی گذشته باشد، به احتمال بسیار زیاد باقیمانده آب تبخیر می‌شود و دریاچه کاملا خشک می‌شود.
سخنگوی صنعت آب با رد شایعاتی مبنی بر خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: در مهرماه سال ۱۳۹۴ تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۴ بود، اما اکنون این عدد به ۱۲۷۰.۱۸ رسیده که این نشان دهنده افزایش تراز دریاچه ارومیه است.