آذربایجان غربی

دریاچه تخت سلیمان پر است از رازهای گوناگون و در طول تاریخ چهره سلاطین و پادشاهان زیادی را به خود دیده است. دریاچه تخت سلیمان تکاب، یکی از اماکن رمزآلود ایران در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تکاب است. محوطه باستانی تخت سلیمان که وسعتش به ۱۲ هکتار می‌رسد با سازه‌های باقیمانده در این محوطه شامل حصار، دروازه‌های ساسانی و ایلخانی، آتشکده آذر گشنسب، معبد آناهیتا و ایوان غربی معروف به ایوان خسرو احاطه می‌شود. این دریاچه یکی از رمزآلودترین نقطه‌های تاریخی فلات ایران است و افسانه‌ها و روایات تاریخی مهر تاییدی بر این باور هستند. تخت سلیمان دریاچه‌ای است که گذر تاریخ و تمدن‌ها را در دل خود نهفته دارد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: در سال جاری ۱۶۶۳مورد عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در ارومیه توسط آتش نشانان شهر ارومیه انجام شده که از این تعداد ۹۷۸ مورد اطفاء حریق بوده است.
عضو هیئت رییسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بودجه شهرداری ارومیه به مبلغ ۳۰۲۲ میلیارد تومان (که ۵۲ درصد آن عمرانی و ۴۸ درصد آن جاری می باشد) با نظر و رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تصویب و برای تایید نهایی به کمیته ی انطباق فرمانداری ارسال گردید.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: فرآیند آبگیری تالابها آغاز شده است و تا اوایل سال آینده، تالاب های استان خصوصا تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه بصورت کامل آبگیری خواهند شد.
احسان ریخته گر با بیان اینکه ۱۱ نفر از این افراد در طی ۲۴ ساعت گذشته دچار علائم مسمومیت شده اند، بر رعایت نکات ایمنی در داخل چادر‌هایی گرمایش آن‌ها با بخاری‌های نفتی یا گازی است تاکید کرد.
نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور با هدف همراهی زلزله‌زدگان منطقه شمالغرب کشور، تعداد 753 دستگاه بخاری برقی و یک محموله شامل اقلام خوراکی را به منطقه زلزله‌زده خوی ارسال کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از برف روبی و بازگشایی ۳۵ محور ارتباطی استان توسط راهداران خبر داد و گفت: کلیه محورهای منتهی به شهرستان خوی و روستاهای مربوطه باز و مشکلی برای تردد وجود ندارد
مؤسسۀ خیریۀ نیکان ماموت با شماره ثبت 26394 پس از دوازده سال فعالیت مداوم در زمینه کارهای نیکوکارانه و حمایت از خانواده‌های محروم، همواره خود را یار و یاور آنان می‌داند و می‌کوشد در هر وضعیتی به ‌ویژه هنگام بلایای طبیعی مانند زلزله تنهایشان نگذارد.
تعطیلی مدارس خوی تا پایان هفته جاری توسط رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام شد.