آذربایجان غربی

امام جمعه ارومیه صبح امروز با حضور در سالن اجتماعات خلیفه گری ارامنه ارومیه با جمعی از هموطنان مسیحی، ارامنه و آشوری دیدار و سال جدید میلادی را به آن ها تبریک گفت.
به یاد شهدای دانش‌آموز حادثه کرمان؛

کودک مراغه‌ای با هدیه تولدش ۲ زندانی را آزاد کرد

رییس زندان مراغه گفت: یکی از دانش‌آموزان این شهرستان هدیه تولدش را به یاد شهدای دانش‌آموز حادثه کرمان، برای آزادی ۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد هزینه کرد.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: طی درگیری با یک شرور سرباز وظیفه «شاهین خسروی نیا» به شدت مجروح و پس از اعزام به بیمارستان به دلیل جراحت شدید شب سه شنبه به فیض شهادت نائل شد.
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: شاخص رشد بهای کالای آشامیدنی‌ و خوراکی‌ در چند ماه اخیر سال جاری افزایش چشمگیری داشته و این گرانی و تورم فشار زیادی به قشر کارگر وارد می کند.
در روز‌های اخیر و در پی کاهش بارش در دریاچه ی ارومیه، برخی افراد در رسانه‌ها شایعه کردند که این دریاچه را برای برداشت لیتیوم از سطح دریاچه خشک می‌کنند.
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: پل میانگذر دریاچه ارومیه در وضعیت مطلوبی قرار دارد و هدف ما استفاده از فناوری‌های نوین و دانش بنیان بومی در نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه است.
قاسم زاده گفت: ۱۳ سد مهم در حوضه آبریز دریاچه ارومیه وجود دارد که حدود ۲۴درصد پُرشدگی دارند که نسبت به سال گذشته کاهش ۱۲ درصدی را نشان می دهد.
دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: اعتباراتی برای احیای تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه تخصیص یافته و تاکنون ۸۷ میلیون مترمکعب آب برای احیای این تالاب‌ها رهاسازی شده است.
دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: در اجرای سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با تلاشی که در وزارت نیرو انجام شد، برنامه رهاسازی آب پشت سدها و رودخانه‌های بدون سد تنظیم و ابلاغ شد.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: از روز جمعه سامانه بارشی جدید به‌تدریج به کشور نفوذ می‌کند. بدین‌ترتیب، در برخی از نقاط مختلف شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و در اواخر ساعات جمعه سامانه بارشی به استان‌های دامنه جنوبی البرز می‌رسد.
با نزدیکی به ایام سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، هیئات مذهبی شهرستان ارومیه برنامه مراسمات خود در دهه اول فاطمیه را اعلام کردند.