صفحه اصلی گالری

رسانه پرسون از دریچه نگاه عکاسان با نگاهی وسیع و بدیع، عکس ها و ویدیوهای خبری و مستند از ایران و جهان را در اختیار شما قرار می دهد.

در این نشست چهارساعته که در سالن همایش پیامبر اعظم (ص) در اراک برگزار شد، فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی گوش شنوای مشکلات و نقدهای دانشجویان دانشگاهای استان مرکزی بود.

در این نشست موضوعاتی شامل خدمت سربازی نخبگان در حوزه های تخصصی، اشتغال جوانان بومی در صنایع استان، چاره اندیشی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی هپکو و آذرآب، آلودگی هوا، بهره گیری از ظرفیت بومی و تخصص و تفکر انقلابی، کمبود اماکن تفریحی، مقابله با جنگ نرم، توجه به شعار سال مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید اشتغال آفرین، کمبود بودجه های فرهنگی، تامین و پرورش نیروهای انقلابی و کارآمد، بهره گیری آموزش و پرورش استان از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، توجه به بحث گردشگری استان، مکان‌یابی نامناسب برای ایجاد مرکز درمانی ولیعصر( ع) از جمله مباحثی بود که از سوی این جامعه منتخبان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.
سید حمید سجادی هزاوه بیستم فروردین ماه در جریان سفر نیم روزه خود به استان مرکزی از زیرساخت های مجموعه های ورزشی شهرستان های شازند آستانه و هندودر بازدید به عمل آورد.
کلزا یکی از مهمترین گیاهان روغنی در سطح جهان است که به عنوان منبع بسیار جدیدی برای تامین روغن مطرح است و از سال 78کشت این دانه روغنی در کشور ما، همپای دیگر کشورهای جهان شروع شده و سطح زیر کشت این محصول سال به سال در حال افزایش است و در اکثر استان ها ،مزارع زرد و زیبای کلزا به چشم می خورد.
این تصاویر در نزدیکی منطقه جعفریه استان قم ثبت شده است.
کارخانه سیمان ری در پهنه جنوب تهران، به عنوان نخستین خط تولید سیمان کشور و از قدیمی‌ترین کارخانه‌های ایران به شمار می‌آید. این کارخانه در منطقه ۲۰ تهران، بخشی از مهم‌ترین سرمایه فرهنگی استان تهران، به شمار می‌رود.

کار احداث این واحد در ۸ دی ماه ۱۳۱۲ (دوره پهلوی اول) به پایان رسید و بلافاصله بهره‌برداری از آن آغاز شد. این کارخانه که در زمینی به وسعت حدود ۹۰ هزار مترمربع قرار دارد، تا اواخر سال۱۳۶۲ فعال بوده است. در اسفند۱۳۶۲ به‌دلیل توسعه شهر تهران و انتشار آلودگی توسط کارخانه، تولید واحد‌های کارخانه متوقف و درنهایت در سال۱۳۶۳ این مجموعه منحل شد.

موقعیت مناسب کارخانه سیمان ری به عنوان یک نشانه شهری

این کارخانه در محدوده تپه باستانی دژ رشکان، برج طغرل، باروی تاریخی شهر ری، چشمه علی، گورستان تاریخی ابن بابویه، بقعه بی بی زبیده، حرم شاه عبدالعظیم و کاروانسرا‌های عباسی و قاجاری قرار دارد. قرارگیری این میراث صنعتی ارزشمند در محدوده آثارتاریخی، موجب شده که این عرصه به موقعیتی مناسب برای رشد اقتصادی کشور به شمار آید.

در اسفندماه سال ۱۳۹۹، مصوبه شهردار تهران مبنی بر تبدیل کارخانه سیمان ری به موزه صنعت، از هیات دولت اخذ گردید؛ لذا شهرداری منطقه ۲۰ با اخذ مجوز قضایی برای رفع تصرف و تحویل این میراث ارزشمند ملی، اقدام نمود. متاسفانه تا قبل از این اقدام، این کارخانه توسط متصرفان غیر قانونی اشغال شده بود و آسیب‌هایی جدی به بنا وارد شده بود. با واگذاری این عرصه به شهرداری منطقه ۲۰ و سازمان نوسازی شهر تهران، تصمیم بر آن شد تا این مکان به موزه صنعت تبدیل شود.
گِره به گِره رج می زنند نقش زندگی را، رج به رج فرش ایرانی، فارغ از نام و خاستگاه آن، توسط مردمان هنرمند ایران زمین بافته می‌شود و قالیباف ایرانی چه در کویر باشد، چه در میان ایلات و عشایر و چه در هر کجای این مرز و بوم، با گره زدن غم‌ها و شادی‌ها بر چوبه‌‌ی دار، قالی زندگی را می‌بافد تا همچنان هنر ایرانی در جهان بدرخشد.
از قدیم مردم ساکن در یزد، علاقه خود را به صنایع دستی و بویژه قالیبافی نشان داده اند.فرش یزد عموماً از رنگ بندی تیره‌تری، برخوردار است، با این‌حال طی سال‌های اخیر، کارگاه‌های متمرکزی در استان یزد ایجاد شده‌است و ما شاهد تغییراتی در رنگ‌بندی و طرح فرش‌های یزدی هستیم.فرش یزد، عموماً با دار عمودی و گره نامتقارن فارسی و دو پوده تولید می‌شود.بنا بر نظر مسئولان حوزه‌ی فرش، فرش یزد، محبوبترین فرش ایرانی است. و دلیل آن را، قیمت مناسب و ضخامت بیشتر این فرش، نسبت به سایر فرش‌های دستباف ایرانی، می‌دانند.

پارک ملی تندوره در ۲۵ کیلومتری شهرستان درگز در استان خراسان رضوی واقع شده است.که یکی از زیباترین آبشار های استان را دارد .
امسال ساری میزبان این نمایشگاه با انواع گل و گیاه میباشد که از ۲۲ تا ۲۹ اسفند به مدت یک هفته در مرکز نمایشگاهی تجارت بین المللی کاسپین نیاوران ؛ کیلومتر ۳ جاده ساری به قائمشهر؛ میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان میباشد.
در کنار ماهی و سنبل و سفره هفت سین، خرید عید هم جایگاه بالایی دارد. همچنین تنها زمانی که شلوغی بازار و ترافیک افراد را به ستوه نمی آورد همین روزهای آخر سال هست، روزهایی که بوی بهار می دهند.
بازار کهنه اصفهان از جمله بازارهای پرطرفدار خرید عید است. بازاری قدیمی و با اصالت که از طریق بازار قیصریه به میدان نقش جهان پیوند می خورد.
زهرا بقایی

بازار تربیت تبریز

حال و هوای عید باستانی نوروز در بازار تربیت تبریز
(نوروز ریشه در ایران باستان دارد و مراسمی است کهن با تاریخچه‌ی غنی که از دوران قدیم به یادگار برای ایرانیان باقی مانده است.)
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد با اشاره به برگزاری جشن درختکاری پدربزرگان، مادربزرگان و نوه هایشان با عنوان درخت دوستی گفت: این برنامه ابتکاری قابل تقدیر در ترویج فرهنگ درختکاری است.
محسن ابوترابی در جشن بزرگ درخت دوستی که امروز و به مناسبت آخرین روز هفته درختکاری در بوستان شهدا یزد برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک به سال جدید هستیم و تمام توان و تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی، سازمان فضای سبز و دیگر سازمان‌های شهرداری یزد آماده‌سازی شهر برای استقبال از نوروز است.
وی با اشاره به اینکه نوروز امسال نوروز مهدوی است عنوان کرد: انشاالله سال 1401 که ابتدای قرن جدید هم هست سالی پر از خیر و برکت باشد و مردم ما بتوانند در صحت و سلامتی به سر ببرند.
ابوترابی برنامه جشن دوستی ویژه درختکاری پدربزرگان، مادربزرگان و نوه‌هایشان را ابتکار بسیار ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری دانست و عنوان کرد: این که ما پدربزرگان و مادربزرگان را در به همراه نوه‌هایشان در یک مراسم درختکاری کنار هم داشته باشیم اقدام بسیار ارزشمند فرهنگی است که باید تداوم داشته باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد تصریح کرد: یکی از وظایف مهم شهرداری بحث فضای سبز شهری است تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که باغات در حال از بین رفتن است و یزد به این دلیل ریه مطلوبی ندارد و از باغات ما تقریبا چیزی نمانده به گونه‌ای که نسبت به 20 سال گذشته تنها 10 درصد باغات یزد باقی مانده است.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سالروز درختکاری تاکید ویژه بر پاسداری از درختان موجود و توسعه فضای سبز داشتند عنوان کرد: امیدواریم که این سنت دیرینه درختکاری را همچنان ادامه دهیم و قطعا این برنامه می‌تواند در انتقال فرهنگ و سنت حسنه درختکاری به نسل جدید و نسل‌های آینده تاثیر بالایی داشته باشد.
ابوترابی گفت: ما در شورای شهر و شهرداری تمام توان خود را بر این گذاشتیم که ریه‌های شهر را طراوت ببخشیم تا آینده‌ای به دور از آلاینده‌ها داشته باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر جهانی یزد با بیان اینکه آلاینده‌های صنایع به وسیله باد غالبی که به سمت شهر یزد است مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده تصریح کرد: با توجه به فرمایش حضرت آقا، تاکید داشتیم که اکثریت درختانی که کاشته می‌شود مثمر باشد و گل‌ها هم خوشبو و زیبا باشند.
وی از غرس 5 هزار اصله درخت توسط شهرداری یزد در معابر و بوستان‌ها و با جلب مشارکت مردم خبر داد و تصریح کرد: در بحث آموزش شهروندی باید این موضوع را ترویج دهیم چرا که متاسفانه در این زمینه تاکنون به اندازه کافی کار صورت نگرفته است.
ابوترابی تصریح کرد: امیدواریم که کودکان هم علاوه بر اینکه خودشان پاسداری و حفاظت از درختان و فضای سبز می‌کنند، به والدین خود هم این موضوع را گوشزد کنند.
نوروز جشن قدیمی ایرانی است که باعث پیوند دهنده افراد و اقوام ایرانی و دیگر کشور های فارسی زبان میشود.
این روز در یونسکو به ثبت جهانی رسیده.
نوروز هم زمان با رویش مجدد طبیعت برابری میکند.
در ادامه حال و هوای عید نوروز در ساری را می بینید
همزمان با نزدیک شدن فصل بهار و عید نوروز، مردم تمایل بیشتری برای استفاده از گل دارند و تقاضا برای خرید گل وگیاه بیشتر شده است.یکی از مراکز شلوغ در این روزها بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان در شهر درچه اصفهان است
بازار قیصریه اصفهان، بازاری است که به واسطه معماری زیبا و هم جواری با میدان نقش جهان از شهرت خوبی برخوردار است اما در کنار این معماری منحصر به فرد، این مشاغل هستند که به بازار روح و جان می بخشند. مشاغلی که اکثرا فقط در اصفهان وجود دارند و آشنایی با آنها خالی از لطف نسیت.
باغ ارم باغ ایرانی تاریخی منحصربفرد است که درسی وپنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو درسال ۲۰۱۱ در فهرست میراث جهانی ثبت گردید و شامل چند بنای تاریخی هنری نفیس و باغ گیاه شناسی می‌ شود.
مجموعه بیستون واقع در شهر بیستون کرمانشاه، تعداد زیادی آثار تاریخی نظیر مجسمه هرکول، پل بیستون، کاروانسرای شاه ‌عباسی، نقش‌برجسته مهرداد دوم، فرهاد تراش و غیره را در خود جای داده است و از همین رو از مناطق مهم باستان‌شناسی در ایران به حساب می‌آید. یکی از آثار این مجموعه، سنگ‌نوشته و نقش‌برجسته حجاری‌شده داریوش است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. علاوه بر این، وجود غارهای متعدد در کوه بیستون از حضور انسان در این منطقه در دوران پارینه‌سنگی حکایت دارند.
منطقه بیابانی ابو غویر که به کویر ابو غویر شهرت دارد در جنوبی ترین قسمت استان ایلام و در نزدیکی مرز استانی خوزستان و کشور عراق قرار دارد. پوشش جانوری منطقه متشکل از مارهای مناطق بیابانی، انواع عقرب، جکو و آگاما، سارگپه بیابانی، عقاب دشتی، جرد؛ پاکسواکی و… است.