صفحه اصلی گالری

رسانه پرسون از دریچه نگاه عکاسان با نگاهی وسیع و بدیع، عکس ها و ویدیوهای خبری و مستند از ایران و جهان را در اختیار شما قرار می دهد.

پرسون اختصاصی از مراسم پیاده روی اربعین حسینی در مسیر نجف و کربلا و خیل عظیم دلباختگان ،عاشقان و دلدادگانِ اباعبدالله الحسین(ع) و اباالفضل‌العباس(ع) گزارش تصویری تهیه کرده است و همراه با عاشقان حسینی مخاطبان را به تماشای این حماسه بی بدیل دعوت می نماید:
همزمان با ایام اربعین حسینی مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین، علم و کتل های پلازای میدان هفت تیر به پلازای حرم عبدالعظیم حسنی منتقل می شود.
این سازمان در راستای گرامیداشت اربعین سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام، تیغه های علم و کتل های اکران شده در پلازای میدان هفت تیر را به ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی و پلازای شهر ری منتقل می کند.

گفتنی است این علم و کتل ها ماحصل نخستین رویداد هنری نقاشی‌خط (کالیگرافی) نشان عاشقی هستند که در آن طراحی و نقاشی بیش از ۵۰۰تیغه علم، کُتل و نمادهای عاشورایی به همت سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان برگزار شد و پس از پایان در نمایشگاه پلازای هفت تیر، جانمایی شدند.
مجلس ترحیم مرحوم دکتر علی محفوظی رئیس اسبق پزشکی قانونی کشور که هفته قبل در اثر ترور ناجوانمردانه به فیض شهادت نائل آمد، روز یکشنبه 6 شهریور 1401 بعد از نمازمغرب و عشا در مسجد فاطمیه قم با حضور اعضای دفتر مقام معظم رهبری، بیت شریف حضرت امام، مراجع عظام تقلید، اعضای مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه و جماعات، بیوت مراجع و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اساتید و فضلا و طلاب و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

گفتنی است مرحوم دکتر علی محفوظی برادر گرانقدر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی عباس محفوظی دامت برکاته است.
به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه تور یک روزه گردشگری به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در تفرش برگزار شد.

این تور با هدف بازدید و آشناسازی با آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی با حضور نمایندگانی از رسانه‌های مختلف استان در تفرش اجرا شد.
بازدید موزه فرهنگ و هنر استاد نصیر، بازدید از شهرزیرزمینی تفرش، بازدید از آب انبار تاریخی بلور، بازدید از خانه تاریخی حکیم نظامی و روستای گردشگری طاد در شهرستان تفرش از جمله برنامه‌های این تور یک روزه بود.


آیین ترحیم و مجلس یاد بود مرحوم دکتر علی محفوظی استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز با حضور بسیاری از دوستداران، علاقمندان مرحوم محفوظی و چهره های فرهنگی، علمی، دانشگاهی و خیر، و برخی از چهره های سیاسی در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.
همچنین در این مراسم تعداد کثیری از پیام های تسلیت ارسالی از سوی مراجع تقلیدو آیات عظام و علما ، از جمله علوی بروجردی، محمد علی شیرازی ، محمد ابراهیم سیبویه ، رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت ، مختاری مازندرانی، سید حسن خمینی، محسن غرویان ، زین العابدین قربانی ، سید علی میرحسینی اشکوری ، ضیاءالدین نجفی تهرانی، سید محمد وحید طبسی حائری، شیخ قدیرآکاراس رئیس اتحادیه علمای ترکیه ، شیخ یحیی کمال اوتار رئیس بنیاد شیعیان ترکیه ، مصطفی پور محمدی جامعه ی روحانیت مبارزو شخصیت های علمی،سیاسی،و فرهنگی کشور از جمله دکتر محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، دکتر عارف، ، دکتر عبدالحسین روح الامین ، دکتر قانعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران قرائت گردید و دکتر نوبخت و حجة الاسلام حائری سخنرانی نمودند .

در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به این اجلاس پیشنهاد کرد تا سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی به عنوان روز جهانی مساجد تعیین شود که مورد پذیرش قرار گرفت. ۲۱ اوت هر سال (برابر با ۳۱ مرداد)، روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.
همانند همه مردم ایران در شهرستان اشترینان هم مراسم سنتی دهه اول برگزار شد.
اشتزینان از شمال با شهرستان ملایر و از جنوب با شهرستان بروجرد، از غرب به رشته کوه گرین و از شرق به دشت سیلاخور همسایه است.
محرم اشترینان بنابر اسناد رسمی قدمتی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال دارد و به جرات می توان گفت از زیباترین و پر جمعیت ترین آیین و رسومات کشور است.
از مهمترین مراسمات سنتی شهرستان اشترینان آیین گِل مالی و خیمه زنی در روز عاشورا است.
به یاد بعد از ظهر عاشورا خیمه ها را آتش میزنند تا مراسمات دهه اول در این شهرستان به پایان رسد.
مصطفی حسن زاده

خانه های حسینی - گرگان

پرچم و بیرق های حسینی هرسال با رسیدن ماه محرم و رونق مجالس عزاداری و روضه خوانی خانگی سردر منازل نصب می شود.
در سومین روز از هفته ملی مهارت خبرنگاران و اصحاب رسانه استان مرکزی ضمن حضور در مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سلیمانی و خواهران شهرستان اراک از کارگاه‌های این مراکز بازدید و با توانمندی ها و ظرفیت‌های آموزش های مهارتی استان مرکزی آشنا شدند.
تنگه کول پیر در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق شهر خرم آباد قرار دارد.تنگه کول پیر یکی از منحصربه‌فردترین تنگه های لرستان است که نام محلی آن تنگه مریژلو است .تنگه کول پیر آن‌قدر ارتفاع زیادی دارد، که انگار وارد یک دره عمیق شده‌اید، جنس سنگ‌های تنگه کول پیر شبیه به سنگ‌های گرانیت مشکی بزرگ است، صدای ریزش آب از آبشارِ انتهای تنگه، در تمام طول مسیر طنین انداز است، آبی خنک از زیر پای شما عبور می‌کند و خستگی را از جان شما می‌زداید.
جشنواره ورزش‌های آبی باحضور ورزشکاران در ۱۱ رشته ورزشی آبی در ساحل شغاب بندر بوشهر برگزار شد.
برنج ویسیان در موقعیت مکانی شهر ویسیان از توابع شهرستان دوره و چگنی در لرستان کشت می گردد که قبل از شهرستان شدن چگنی جزو توابع خرم آباد محسوب می گردید به همین خاطر بیشتر این برنج را به نام برنج ویسیان خرم آباد یاد می کنند. ویسیان به شهر شالیزازهای برنج معروف شده و دارای قدمت بیش از ۵۰سال یکی از مراکز مهم و عمده کشت برنج در استان لرستان است.نام دم سیاه بر روی جلد کیسه های این برنج مرغوب و اصیل دیده می شود.