اخبار بین الملل

اخبار آخرین تحولات جهان از جمله اروپا و آمریکا، خاورمیانه و ... همراه با گفت و گو و گزارش های تحلیلی این حوزه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

زلنسکی ۳۷ شرکت روسی و ۱۰۸ فرد از جمله نخست وزیر سابق و وزیر آموزش سابق اوکراین را تحریم کرده و گفت، هدفش مقابله با ربوده شدن کودکان اوکراینی از اوکراین و سایر اقدامات مسکو در جنگ کنونی با این کشور است.
این اسناد به وضوح نشان می‌دهند که هدف از تاسیس رژیم صهیونیستی فقط اشغال فلسطین نبوده و نیست بلکه طرح و برنامه‌ای برای تسلط بر جهان اسلام است و دامنه این توطئه تمامی کشورهای اسلامی را نشانه رفته است.
دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن تا کنون شهید شده‌اند، گزارش داد که در حملات تل‌آویو، بالغ بر ۳۰ هزار نفر زخمی شده‌اند.
مدیر بیمارستان‌های نوار غزه، گفت: هیچ خدمات پزشکی در نوار شمالی و شهر غزه برقرار نیست و امکان خروج هیچ مجروحی از بیمارستان الشفاء وجود ندارد.
با عملیات طوفان‌الاقصی ملت فلسطین مختصاتی همانند توکل، صبر، استقامت و سازش‌ناپذیری، خلاقیت و شجاعت، میهن‌دوستی و پایبندی به آرمان فلسطین را به مؤلفه‌های اصلی فرهنگ راهبردی خود تبدیل کرد.
دولت‌ها در کشور‌های مسلمان، آنگونه که باید در برابر نسل‌کشی فلسطینان در غزه، اقدام نکرده‌اند و با اعتراض یا محکومیت لفظی سیاسی در برابر چنین جنایت ضدبشری، بسنده کرده‌اند.
امیدواریم اگر کسانی در ایران می‌خواهند یا مدعی این هستند که راه چین را انتخاب می‌کنند، سه چیز را فراموش نکنند. اول سیاست‌های کارآمد و علمی آنها برای توسعه اقتصادی  و اجرای خوب آن سیاست‌ها. دوم زبان دیپلماتیک و سازنده آنها و سوم پایداری و صبر کنفسیوسی در تامین منافع ملی و‌ کوتاه نیامدن از آن.
از نظر اسرائیل، اگر این جنگ در حالی متوقف شود که اسرا در دست حماس باقی مانده‌اند این به معنای ثبت قطعی پیروزی حماس بر اسرائیل است. پیروزی حماس در این جنگ کفه نظامی را به نفع آن و به ضرر اسرائیل سنگین خواهد کرد و این حماس را به شکل‌دهی به جنگ بزرگ‌تری ترغیب می‌کند، جنگی که این بار فلسطینی‌ها با روحیه بالاتر و نیرویی عظیم‌تر در غزه، کرانه و قدس به میدان می‌آیند و کار را یکسره می‌کنند.
به نظر می رســد از یک سو آمریکا به دنبال ارسال پیام به ایران در مورد غزه است و از ســوی دیگر به دنبال کنترل برنامه هســته ای ایــران و از ســوی دیگر نمی خواهد وضع اســرائیل بیــش از این بد شود.
یک مقام رسمی آمریکایی مدعی شد که رییس‌جمهور این کشور در دیدار اخیرش با همتای چینی خود که در پی تحولات اخیر منطقه انجام شد، درخواستی را درباره ایران با او مطرح کرد.
پس‌لرزه‌های جنگ در غزه، اروپا و ایالات متحده را هدف قرار داده، تا جایی که امروز گروهی از سیاستمداران اروپایی قادر نیستند در ارتباط با تراژدی غزه موضعی واحد یکسان کنند. در همین راستا گروهی از تحلیلگران براین باورند که تداوم این درگیری و حمایت جو بایدن از فعل و انفعال های اسرائیل می تواند برای رئیس جمهوری این کشور در آستانه انتخابات پر هزینه باشد.