اخبار بین الملل

اخبار آخرین تحولات جهان از جمله اروپا و آمریکا، خاورمیانه و ... همراه با گفت و گو و گزارش های تحلیلی این حوزه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

به نظر می‌رسد با گذشت ۵ ماه از جنگ به رغم تلاش های مستمر رژیم صهیونیستی به منظور هجمه علیه سازمان آنروا، کشورهای غربی به تدریج با درک نیت سوء مقامات اسرائیلی در تلاش اند تا ضمن تجدیدنظر در سیاست پیشین خود، همکاری خود با آنروا را از سر گیرند.
پس از حمله روسیه به اوکراین و جدایی مسکو از غرب، غرب آسیا فضای بیشتری را در سیاست و اقتصاد روسیه اشغال کرد و به دومین شریک مهم این کشور پس از چین تبدیل شد.
جامعه اطلاعاتی آمریکا با انتشار گزارش سالانه خود درباره آن‌چه تهدیدات بین‌المللی می‌خواند، ادعاهایی را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و نقش آن در منطقه مطرح کرده و به موضوعات دیگری نیز از جمله نقش چین در عرصه جهانی، تنش‌ها در منطقه قفقاز و فعالیت‌های نظامی کره شمالی پرداخت.
دبیر کل سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) با بیان اینکه «حقوق بین‌الملل بشردوستانه نابود شده است»، گفت: با وجود اینکه ماه مبارک رمضان آغاز شده است اما کشتار، بمباران و خونریزی در غزه ادامه دارد.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قرار است ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در شرایطی برگزار شود که عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین طی هفته‌های اخیر وارد سومین سال خود شده است و چشم‌اندازی برای پایان آن متصور نیست.
نخست وزیر اسرائیل، اظهارات جو بایدن درباره این که رویکرد او در قبال جنگ غزه «بیش از کمک به اسرائیل، به اسرائیل آسیب می‌زند» را رد کرد.