اقتصاد آنلاین

سرویس اقتصادی به منظور ارتقای سطح بینش و آگاهی عمومی مردم درباره نظام اقتصادی و در حوزه هایی چون بانک، بیمه، بورس، اقتصاد کلان، راه و شهرسازی، صنعت، معدن، تجارت، انرژی، نیرو، کشاورزی، کار و تعاون و از این قبیل به اطلاع رسانی می پردازد.

شرکت پارادایم (Paradigm)، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر، انتقاداتی را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دلیل عدم پیروی از رویه‌ قوانین استاندارد در اقدام قانونی خود علیه صرافی بایننس، مطرح کرد.
ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) کاهش قابل‌توجه ۵۰ درصدی در قیمت خود را تجربه کرده و باعث گمانه‌زنی و نگرانی سرمایه‌گذاران شده است. دلایل این افت کاملاً مشخص نیست، اما عوامل متعددی در جامعه رمزارزها مورد بحث قرار گرفته است.
رئیس اتحادیه املاک مشهد در پاسخ به این سوال که آیا سامانه تعیین اجاره‌بها در بهبود کاهش اجاره‌بها طی مدت اخیر موثر بوده است، گفت: درحال‌حاضر جو روانی ناشی از این نرم‌افزار اثرگذار بوده و موجب شده که قیمت اجاره‌بها در یک سطح ثابت باقی بماند.
در حالی وزارت صمت با گردن نگرفتن سامانه یکپارچه خودرو در حال تکرار تجربه شکست خورده برای حذف رانت در بازار خودرو است که خودروسازان هم با کاهش عرضه خودرو به بازار و تاخیر در تحویل خودروهای ثبت نامی، در حال ایجاد اختلال در بازار هستند.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن از آغاز فروش متری مسکن در بورس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای آغاز فروش متری مسکن در بورس منتظر ابلاغیه سازمان بورس هستیم.
در بحبوحه محدودیت عرضه نفت که قیمت‌ها را بالاتر برده است، منابع آگاه به رویترز گفتند اوپک پلاس بعید است در نشست روز چهارشنبه، در سیاست تولید فعلی خود تغییری صورت دهد.
این گزاره وزیر صمت که «همه رانت های خودروسازان حذف می شود» در عمل قابل راستی آزمایی است. اینکه علی آبادی از زیر مسئولیت سامانه یکپارچه خودرو شانه خالی می کند و آن را متعلق به شورای رقابت می داند، نگران کننده است.
اگر با قیمت‌گذاری دستوری و تدابیر امنیتی می‌شد جلوی تورم را گرفت، در این نیم‌سده اخیر که چنین سیاستی سکه رایج بوده، حداقل باید یک مورد موفق در این خصوص می‌داشتیم. البته این مشکل مختص کشور ما نیست، در سایر کشورها هم از نظر تاریخی هیچ مورد موفقی از اجرای چنین سیاستی در مبارزه با تورم ثبت نشده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی در کنار ثبات و نوسان کاهشی نرخ ارز در بازارهای داخلی اشاره کرد و گفت: روند کاهشی قیمت سکه و طلا در بازار ادامه دارد.