اخبار منتخب استان‌ها

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان گفت: در سال گذشته ۷۷۲ پروانه تولید انفرادی، پنج پروانه تولید کارگاهی، پنج کارت شناسایی صنعتگری، ۲ جواز تاسیس کارگاهی و ۱۰۰ حمایت از صنعتگران با صدور نامه‌های بیمه، آب، برق، گاز، فنی حرفه‌ای در سال گذشته انجام شد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تأثیر مثبت سیاه چادرهای عشایری در ورودی شهرهای استان برای فروش و عرضه محصولات صنایع دستی، کاهش تصادفات و جذب مسافران نوروزی، بیان کرد: زمینه استقرار دائمی سیاه چادرهای عشایری در ۲۳ نقطه سطح استان فراهم خواهد شد.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: یکی از زمینه‌هایی که ارس در آینده می‌تواند در آن پیشتاز باشد، بخش گردشگری است. ارس می‌تواند مکمل ظرفیت گردشگری کیش باشد و گردشگران می‌توانند در فصولی که هوای کیش مطلوب نیست، به ارس بیایند.
شهردار تکاب در گفتگو با خبرنگار پُرسون:

تغییرات مبلمان شهری تکاب چشمگیرتر از همیشه

شهردار تکاب با ارائه گزارش عملکرد دوساله شهرداری تکاب گفت: ۱۴۰۰ میلیارد ریال عملیات عمرانی در ۲ سال گذشته در شهرستان تکاب اجرا شده است که باعث شده مبلمان شهری تکاب با تغییرات چشمگیر همراه باشد.
سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: نخستین مُهر مربوط به رییس وقت اتاق تجارت کرمان که توسط مجموعه‌داری شخصی در حراجی شهر قم خریداری شده بود به دست آمد.
رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دبیرخانه فرهنگی زاینده رود رو به تعطیلی است، گفت: وضعیت آب و هوا و آلودگی و ضایع شدن حق اصفهان را مشاهده می‌کنیم. ما در ماه‌های اخیر تلاش زیادی کردیم اما به خروجی لازم دست نیافته‌ایم.