حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش سراسری مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمنان در تلاش هستند القا کنند که دولت مردمی دلش با حوزه فرهنگ و هنر صاف نیست و به دنبال محدودیت است اما بنای ما همراهی است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد قهرمان ملی شد، ادامه داد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قهرمانان آن واقعی هستند و فقط در افسانه‌ها نیستند بلکه در بین ما زندگی می‌کنند.
وزیر فرهنگ در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

سالانه ۱۰ هزار مجوز تئاتر در کشور صادر می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سالانه بیش از ۱۰ هزار مجوز تئاتر در کشور صادر می‌شود و همین موضوع، یکی از مصادیق آشکار تعامل‌پذیری نهادهای متولی است.
در چند روز گذشته به موجب قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، محدودیت هشت ساله این شورا در خصوص فعالیت‌های موشک بالستیک ایران و نیز عرضه، فروش و انتقال مواد، تجهیزات، فناوری و اقلام و کالاهای مرتبط با توسعه توانمندی موشکی ایران به پایان رسید و همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران در تجربه و عمل نشان داده است، این مقطع زمانی را فرصتی می‌داند تا از آن در جهت اثبات اقتدار و حقانیت خود و همچنین تقویت توانمندی‌های دفاعی بهره‌گیری کند.
وزیر‌ صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای دومین سفر رییس‌ جمهور و هیئت همراه طرح های ملی شامل شرکت نتیل پارس، محور طسوج به کوار و طرح تولید شفت‌های صنعتی در‌ مجتمع ذوب آهن پاسارگاد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام‌کرد: شبهه افکنی درباره فعالیت هیات مولدسازی حاکی از بی اطلاعی از مصوبه مولدسازی و آیین نامه اجرایی و یا ناشی از غرض ورزی است، اما وزارت اقتصاد تلاش می‌کند برای رفع هرگونه شبهه‌ و شائبه‌ای شفافیت حداکثری را در این مسیر ایجاد کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌ های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از شهریور سال جاری خبر داد.
سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات گفت: امسال حدود ۱۹۰ تروریست نیز دستگیر شده است که ۲۰ درصد آن در تهران اتفاق افتاده است. تروریست‌هایی که اختصاص به داعش ندارند و تروریست‌های نو پدید و مخلوق غربی‌ها هستند.
وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: سیاست تثبیت نرخ ارز به جهت رویکرد حمایتی مربوط به کالاهای اساسی همچنان مدنظر دولت شخص رئیس جمهور و بانک مرکزی بوده و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.
معاون وزیر علوم از سپرده شدن مسئولیت هماهنگی، راهبری و ارائه تاییدیه صحت مدارک تحصیلی متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی به یکی از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه خبر داد.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای شفاف سازی اخراج اساتید دانشگاه توسط برخی از جراید اینفوگرافی را منتشر کرد. براین اساس با ۹ نفر از اساتید دانشگاه قطع همکاری شده است.
وزرای کشور، علوم و بهداشت صراحتا ًدر مورد صحت و سقم خبر جذب ۱۵۰۰۰ هیأت علمی تا پایان دولت سیزدهم اظهار نظر کنند. دانستن، حق مردم است؛ به‌ویژه در رابطه با موضوعی به این مهمی که به نحوی با  آینده فرزندان این سرزمین ارتباط مستقیم دارد.