علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

در حالی که ایکس ۳ رو به پایان است، اسپیس‌ایکس برای یک پرواز سرنشین‌دار دیگر آماده می‌شود. ماموریت کرو-۸ (Crew-۸) برای ناسا انجام خواهد شد، که چهار فضاپیما را برای اقامت تقریبا شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد. کرو-۸ در حال حاضر برای پرواز در روز ۲۲ فوریه برنامه‌ریزی شده است.
بزرگ‌ترین دایناسوری که تا به حال شناسایی شده، «آرژنتینوسوروس» (Argentinosaurus) نام دارد. این دایناسور یک گونه از دایناسورهای گیاه‌خوار بود که در دوران کرتاسه زندگی می‌کرد.
رییس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره مهدا یک ماهواره مخابراتی است که زیرسامانه تأمین و توزیع توان را دارد. این ماهواره توان خود را از انرژی خورشیدی دریافت می‌کند. دریافت این انرژی در روی زمین ملایم و ساده است اما در فضا شرایط فرق می‌کند. تجهیزاتی که در ماهواره انتخاب می‌شود باید بسیار مقاوم باشند که در شرایط جوی دچار مشکل نشوند.
وزیر ارتباطات در پیامی پس از پرتاب موفق ماهواره «مهدا» به فضا، از دریافت سیگنال آن خبر داد. دریافت سیگنال به‌ معنای موفقیت پروژه پرتاب و عملکرد صحیح ماهواره در مدار است.
ماهواره مهدا به همراه نانوماهواره‌های کیهان ۲ و هاتف ۱ توسط ماهواره‌بر سیمرغ، پرتاب و با موفقیت در مدار تزریق شد.
نظریه‌های کیهان‌شناسی اغلب درباره آغاز گیتی، روند تکامل کیهان و حتی مرگ و فرجام آن صحبت می‌کنند. آیا گیتی تا ابد وجود خواهد داشت؟
استفاده از گوشی هوشمند برای عکاسی چیزی است که بسیاری از کاربران می‌خواهند. اینجاست که هر سازنده گوشی هوشمند با ویژگی‌های خاص محصول خود تلاش می‌کند تا تجربه عکاسی را جذاب‌تر و منحصر به فردتر کند. حالا، حتی اگر خاطرات شما ارزشمند باشند، حتما نمی‌خواهید آن‌ها را با تصاویری مبهم یا با رنگ‌های خنده‌دار ثبت کنید.
سازمان فضایی آمریکا ناسا گروه انتخاب شده برای شرکت در یک سفر شبیه‌سازی شده به مریخ، در یک زیستگاه در مرکز فضایی جانسون در هیوستون را معرفی کرد؛ کامک عبادی دانشمند و فضانورد ایرانی یکی از چهار عضو این گروه است.
سطح سیاره زهره (ناهید) به واقع جهنم است اما در بخشی از اتمسفر آن دما چنان پایین است که یخ تشکیل شود و ابر شکل گیرد.
نشست تخصصی «تلکو بانک‌ها» با رویکرد خلق ارزش افزوده از دو صنعت مکمل امروز با حضور نمایندگانی از اپراتورهای تلفن همراه و ثابت برگزار و مبحث تلکوبانکینگ به نقد گذاشته و حوزه‌های جدید پرداخت‌های اعتباری تشریح شد.