ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

زارع‌پور گفت: در سکوهای داخلی برای تبلیغ نامزدهایی که مورد تایید صلاحیت نهایی هستند، برنامه‌ریزی‌هایی شده و یک بسته انتخاباتی در نظر گرفته می‌شود. برای هر نامزد تایید صلاحیت‌ شده یک کانال با تیک آبی در نظر گرفته شده است.
بررسی‌ها حاکی است یک بازی مبتنی بر یک شبکه اجتماعی خارجی که پرسروصدا و به نوعی جنجالی شده، به سرعت در حال رشد است و کاربران بسیاری به دلایل مختلف از جمله احتمال ارزش یافتن آن در آینده به عنوان یک رمزارز، نسبت به استخراج آن اقدام می‌کنند.
اینترنت در ایران در سال‌های گذشته اگرچه در خدمت تقویت کنترل‌‌‌گری حکومت بوده است، اما بسیار بیشتر از آن در خدمت افزایش قدرت جامعه بوده است. در حقیقت این گزاره که فناوری اطلاعات منجر به تقویت دولت می‌شود، گزاره نادرستی است، چرا که تنها نیمی از حقیقت را بیان می‌‌‌کند و نیم دیگر آن این است که توسعه اینترنت منجر به تقویت قدرت جامعه و توسعه سازوکارهای مشارکت، شفافیت و پاسخ‌‌‌گویی می‌شود.
مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در نظر دارد با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست جمهوری، دومین هکاتون خود را با محوریت فناوری اینترنت اشیاء برگزار کند.
آخرین نسخه بتای واتس‌اپ در اندروید، علاوه‌ بر ایتالیک‌ و درشت‌کردن متن، گزینه‌های قالب‌بندی دیگری مانند ایجاد بلوک‌های کد و بلوک‌های نقل‌قول را اضافه کرده است. برنامه‌نویسان می‌توانند از ویژگی بلوک کد بهره‌مند شوند و با آن به‌شکل خواناتری کدهای خود را برای دیگران بفرستند.
برآورد می‌شود که کنیا به دلیل قطعی تلگرام در نوامبر سال میلادی گذشته که در طول امتحانات سراسری دانش آموزان متوسطه روی داد، ۲۷.۰۲ میلیون دلار از دست داده است.
کیف پول الکترونیکی به شهروندان این امکان را می‌دهد که در فروشگاه‌ها به‌ صورت آنلاین یا از طریق یک برنامه فقط با یک ضربه روی گوشی هوشمند خود، پرداخت انجام دهند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از آنجا که توسعه بخش قابل‌توجهی از زیرساخت‌های ارتباطی کشور بر عهده بخش خصوصی است، باید زیرساخت‌ها را به‌ منظور افزایش کیفیت شبکه توسعه داد.