ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

اوایل تابستان امسال ایلان ماسک یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام xAI راه‌اندازی کرد، حالا او اعلام کرده که این شرکت در حال آماده‌شدن برای عرضه اولین مدل هوش مصنوعی خود است.
هرچه به زمان احتمالی معرفی گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ نزدیک‌تر می‌شویم، باید منتظر انتشار گزارش‌ها و شایعات بیشتری درباره آن‌ها باشیم. حالا گزارشی جدید تأیید می‌کند که سامسونگ برای گلکسی S24 اولترا از فریم تیتانیومی استفاده می‌کند تا از این نظر تفاوتی با آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس نداشته باشد.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا پلتفرم، برای ترمیم پارگی رباط زانو که در تمرین هنرهای رزمی ترکیبی اتفاق افتاده بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت.
رگولاتور داده اروپایی موافقت کرد که ممنوعیت اعمال شده از سوی نروژ برای تبلیغات هدفمند در فیس‌بوک و اینستاگرام به ۳۰ کشور عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپایی گسترش پیدا کند.

به گفته یکی از متخصصان و افشاگران سایت Weibo Instant Digital که جزئیات دقیقی از برنامه‌های اپل در گذشته به اشتراک گذاشته است، مدل‌های جدید آیفون ۱۶ ممکن است به یک دکمه اضافی مجهز شوند.
توسعه و احداث فیبرنوری در سراسر کشور که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت ارتباطات به شمار می‌رود، در چند استان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و در برخی استان‌ها کار احداث آن تمام شده و تا پایان سال قرار است کار احداث آن تمام شود.
خبر‌ها حاکی از این است که به دلیل حمله‌های اسرائیل اینترنت و مخابرات در جنوب غره مجددا قطع شده‌است.

نوکیا از آمازون در دادگاه‌های سه قاره جهان شکایت کرد و مدعی شد این غول تجارت الکترونیک از فناوری‌های این شرکت فنلاندی بدون دریافت مجوز، در سرویس‌ها و دستگاه‌های پخش، استفاده کرده است.

وزیر ارتباطات با تأکید بر ضرورت ارائه کامل خدمات «سلامت هوشمند» از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گفت: باید شرایطی ایجاد کرد که برای مردم جز موضوع بیماری، چالش‌های دیگری در مراکز اداری بیمارستان‌ها و خدمات درمانی و بیمه‌ای ایجاد نشود و حلاوت استفاده از فناوری در دریافت کامل خدمات این بخش به مردم را شاهد باشیم.

مدیرعامل گوگل در جلسه رسیدگی به شکایت دولت آمریکا از این شرکت، در برابر اتهامات مبنی بر این که ارتباطات داخلی خود را از مجریان قانون در تحقیقات مربوط به نقض قوانین ضد انحصارطلبی پنهان کرده است، دفاع کرد.