ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

گوگل قرار است به عنوان یک ابتکار امنیت سایبری که از دهم آذر اجرایی می‌شود، حساب‌های غیرفعال جی‌میل را حذف کند.
مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران صبح امروز طی بازدیدی از مرکز مانیتورینگ پیشرفته عملیات شبکه همراه اول، در نشستی با مدیران اپراتور اول تلفن همراه به بحث و تبادل‌نظر درباره زیرساخت و الزامات هوشمندسازی در صنایع مختلف از جمله صنعت انرژی پرداختند.
چین مدعی شد شبکه اینترنت ۳۰۰۰ کیلومتری ساخت شرکت هواوی تکنولوژی و چاینا موبایل که پکن را به جنوب چین وصل می‌کند، سریع‌ترین اینترنت جهان با سرعت ۱.۲ ترابیت بر ثانیه است.
سرویس ویدئویی یوتیوب گوگل به دلیل استفاده از کد جاوا اسکریپت برای شناسایی مسدودکننده‌های تبلیغات، با اتهامات جاسوسی از کاربران، روبرو شده است.
گوگل به دلیل امتناع مکرر از ذخیره کردن داده‌های کاربران روسی در سرورهای داخل روسیه، ۱۵ میلیون روبل (۱۶۴ هزار دلار) جریمه شد.
کاهش فروش اپل در چین، فرصتی برای یک سازنده تلفن هوشمند اندرویدی ایجاد کرده است تا نظر مساعد مشتریان و سرمایه‌گذاران را جلب کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را به عنوان مسئول صدور پروانه کلیه خدمات ارتباطی، خدمات فناوری اطلاعات و هوشمندسازی و سکوهای پیام‌رسان، تدوین و تصویب جداول تعرفه و تعیین حق اشتراک (آبونمان) آنها در چهارچوب قوانین و مقررات کشور تعیین شد.
یک ابزار پوشیدنی هوش مصنوعی (Ai Pin) به عنوان جایگزین گوشی های هوشمند، قرار است هنجارها را در فضای فناوری پوشیدنی به چالش بکشد و همزمان فرصت‌ها و چالش‌های گوناگونی را ارائه دهد.