ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: بیش از سه هزار نفر در زیست بوم فناوری و نوآوری استان مشغول کار و فعالیت هستند که عمده اشتغال ایجاد شده در این زیست بوم مربوط به اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی است.
همراه اول با ارائه یوزکیس ویژه حوزه سلامت در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳ که با آنالیز سیگنال‌های مغزی قابلیت پیش‌بینی حملات صرع را دارد، امکان لمس و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین در زندگی روزمره را فراهم کرد.
اپل برای ورود به میدان رقابت هوش مصنوعی در حال مذاکره با ناشران بزرگ و سازمان‌های خبری است تا از محتوای آنها برای آموزش سیستم هوش مصنوعی که در حال توسعه است، استفاده کند.
همراه اول در حاشیه نخستین روز از برگزاری نمایشگاه تلکام 2023 با انعقاد دو توافقنامه سه‌جانبه، همچنان بر دیدگاه خود نسبت به لزوم تقویت تولیدکنندگان داخلی تجهیزات رادیویی نسل جدید و همچنین حمایت از پژوهشگران و طرح‌های پژوهشی تأکید کرد.
گوگل ظاهراً قصد دارد کارکنان بخش فروش خود را که شغل آن‌ها توسط ابزارهای هوش مصنوعی جدید این شرکت خودکار شده است، اخراج کند یا آن‌ها را در منصب دیگری به‌کار گیرد. در بخش فروش و تبلیغات گوگل بیش از 30 هزار نفر مشغول به کار هستند و گوگل به آن‌ها گفته است که در این بخش «سازماندهی مجددی» انجام خواهد داد.
چندی پیش در یکی از پیام‌رسان‌های ایرانی پیامی دریافت شد با این مضمون که شما احضاریه‌ای دارید و من مأمور تحویل آن هستم، اما آدرس را پیدا نمی‌کنم. برای همین این اپلیکیشن را دانلود کنید تا نامه را دریافت کنید.
فیلترینگ هر روز یک گام به ناممکن شدن نزدیک می شود، تقریبا همزمان با اعلام رسمی استارلینک برای ساپورت تلفن های همراه از سال ۲۰۲۴ شرکت آمازون هم زنجیره ماهواره ای خود را تکمیل کرده اما هنوز گروهی در کشورمان به دنبال فیلترینگ هستند!
طبق مفاد توافق ضد انحصارطلبی با ایالت‌ها و مصرف کنندگان آمریکا که در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو اعلام شد، گوگل با پرداخت ۷۰۰ میلیون دلار و اجازه رقابت بیشتر در فروشگاه برنامه پلی استور خود موافقت کرده است.