ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

وزیر ارتباطات در آخرین اظهارات خود درباره کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت گفته است که وضعیت این کارگروه باید از دبیر شورای عالی فضای مجازی پیگیری شود اما باید گفت که در آن، راهکارهای کوتاه، میان و بلندمدت را برای بهبود شبکه پیشنهاد کردیم که بخشی از این راهکارها پیاده‌سازی شده است و داشبوردهای جهانی روند بهبود را نشان می‌دهد.
هر سال تعدادی از گوشی‌های هوشمند ممکن است به دلیل مجاورت با هوای گرم و قرار گرفتن در زیر نور آفتاب به مدت طولانی با انفجار و ترکیدن باتری مواجه شوند که این موضوع علاوه بر آسیب و صدمات مالی جبران‌ناپذیر، می‌تواند خطر جدی برای سلامتی کاربران و دارندگان دستگاه‌های الکترونیکی محسوب شود.
تلگرام پرمیوم نسخه پولی مسنجر تلگرام است که قابلیت و امکانات ویژه‌ای را مانند مدیریت چت، تبدیل ویس به متن و … را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و در ازای آن، هزینه‌ای را دریافت می‌کند.
فروش اینترنتی دارو سال گذشته مطرح شد، موضوعی که اخیرا وزیر ارتباطات درباره اش، از پیگیری تصویب آیین نامه فروش اینترنتی دارو در سال جاری گفته و اینگونه توضیح داد که نسخه اولیه طرح در سال گذشته آماده شد که هنوز نهایی نشده و به تصویب نرسیده است.
سامسونگ الکترونیکس برآورد کرد سود عملیاتی سه ماهه اول این شرکت، با بهبود قیمت تراشه، بیش از ۱۰ برابر رشد کرده است.
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص برنامه‌های افزایش سرعت اینترنت در سال جدید گفت: «با افزایش تعرفه اپراتورها، تعهدی از اپراتور‌ها گرفتیم به این ترتیب که تا خرداد سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد و تا پایان سال، ۵۰ درصد به سرعت اینترنت اضافه شود.»
نیترو دیسکورد نیز یک پلتفرم بین‌المللی است که جهت ایجاد یک شبکه ارتباطی میان افراد مختلف علی‌الخصوص گیمرها، گروه‌های تولید محتوا و توسعه‌دهندگان، طراحی شده است. جهت آشنایی بیشتر با این پلتفرم جذاب و بسیار کاربردی، در ادامه به بررسی دقیق‌تر آن پرداخته‌ایم.
آخرین به‌روزرسانی امنیتی ماه مارس ۲۰۲۴ برای سری گلکسی اس ۲۰ منتشر شده است، بنابراین فعلاً مشکلی از بابت امنیت خود ندارید، اما این گوشی‌ها دیگر به‌روزرسانی ماه آوریل را دریافت نخواهند کرد.
پیام‌رسان ایتا پس از اختلال‌های پی‌درپی در چند ماه اخیر، از دقایقی پیش مجددا دچار اختلال شد.
جهت رفع مشکل page isn’t available right now اینستاگرام (درحال حاضر صفحه در دسترس نیست) با شماره 9099072958 از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد و صفر تماس بگیرید.پاسخگویی همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 1 بامداد
رییس رگولاتوری گفت: در حال حاضر میانگین سرعت در حوزه ارتباطات ثابت ۱۰مگابیت برثانیه و در ارتباطات سیار ۱۲ مگابیت برثانیه است که با توسعه فیبر نوری این سرعت به تا ۱۰۰۰ مگابیت برثانیه می رسد.