ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

آشنایی با ثروتمندترین مرد خاص دنیا؛

ایلان ماسک دقیقا کیست و دارایی خالص او چقدر است؟

تقریبا روزی نیست که در صدر خبرها، نامی از ایلان ماسک دیده نشود. رئیس شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق)، تسلا و اسپیس ایکس، ثروتمندترین فرد جهان است و از پلتفرم خودش برای ابراز نظراتش در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات بهره می‌برد.
وزیرارتباطات گفت: به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان، یک بسته اینترنت رایگان برای مردم در نظر گرفتیم که حجم آن ۵ گیگ معادل ۱۲ گیگ ترافیک داخل است.
شغل‌های اینترنتی برای زنان نیز بسیار مناسب هستند زیرا بدون نیاز به ترک کردن خانه، می‌توانند شغل و درآمد مناسبی برای خود را داشته باشند. ما در این مقاله به معرفی انواع شغل اینترنتی برای زنان می‌پردازیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
هر نوع پاکت پستی دارای کاربردها و خصوصیات خاص خود است که اداره پست بر اساس نیاز و شرایط از آنها استفاده می‌کند. خرید پاکت پستی ارزان و بهره‌مندی از گزینه‌های مناسب می‌تواند از وارد شدن آسیب به بسته‌های پستی جلوگیری کند.
وزیر ارتباطات در جلسه هیات دولت مطرح کرد؛

۷۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی کالامحورند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاح سیستم‌های پردازش (سورتینگ) هوشمند مرسولات پستی گفت: ۷۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی کالامحور هستند.
وزیر ارتباطات گفت: حدود یک سال است که اینترنت کودک و نوجوان با سرشماره *456# راه اندازی شده و والدین می‌توانند با خیالت راحت تنظیماتی را به اختیار در شیوه استفاده از فضای مجازی توسط کودکان انجام دهند و طبق آخرین آمار بیش از یک میلیون نفر از این سرویس استفاده می کنند.
مایکروسافت روز جمعه اعلام کرد همچنان در تلاش است تا هکرهای نخبه دولت روسیه را که در نوامبر، به حساب‌های ایمیل مدیران ارشد این شرکت نفوذ کرده‌اند و با داده‌های دسترسی مسروقه، تلاش کردند به شبکه‌های مشتریان نفوذ کنند، بیرون کند.
یک منبع آگاه تصویری منتشر کرده است که ظاهراً طراحی آیفون ۱۶ پرو را نشان می‌دهد. در این شماتیک می‌توانیم ببینیم که اپل این گوشی را تقریباً مشابه نسل قبلی طراحی کرده، اما اکنون جایگاه دکمه Capture نیز قابل مشاهده است.
وزیر ارتباطات با اشاره به برخی تلاش‌ها برای خرابکاری عمدی و قطع خطوط فیبر نوری در روز انتخابات گفت: با توجه به اینکه بیش‌از ۲۵۰ تیم عملیاتی در سراسر کشور در آماده‌باش بودند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این خرابی‌ها بازسازی شد.
قائم‌مقام همراه اول در پنل تخصصی نظام سلامت الکترونیک، ضمن تشریح جایگاه هوش مصنوعی در این نظام، به ارائه ظرفیت‌های توسعه یافته توسط همراه اول به عنوان نخستین دارنده مجوز اپراتوری سلامت در کشور پرداخت
مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی خبر داد:

عبور کاربران پنجره ملی دولت هوشمند از ۴۰ میلیون نفر

مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی گفت: این سامانه، که به عنوان یک مرجع یکپارچه برای دسترسی به خدمات مختلف دولتی عمل می‌کند، در راستای کاهش نیاز به مراجعه حضوری به ادارات دولتی و ارائه هوشمندانه خدمات به مردم طراحی شده است.
همزمان‌ با قطعی گسترده و اختلال اینستاگرام و نرم افزارهای متا، میلیون‌ها نفر به تلگرام هجوم بردند.