علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

سه مکمل و ویتامین وجود دارد که می‌توانند کاهش وزن را تا ۵۰۰ درصد افزایش دهند. افرادی که از این مکمل‌ها و ویتامین‌ها استفاده کردند در برخی موارد توانستند بدون ایجاد تغییرات دیگری در سبک زندگی، وزن خود را کاهش دهند.
اگر تاکنون کمردرد را تجربه نکردید، به احتمال زیاد فردی را می‌شناسید که این درد را دارد. حدود ۴۰ درصد از بزرگسالان، از نوجوانان گرفته تا افراد در سنین بالاتر هر ساله تحت تاثیر کمردرد قرار می‌گیرند در حالی که بیشتر افراد بهبود می‌یابند، حدود ۲۰ درصد به کمردرد مزمن (بیش از سه ماه) مبتلا می‌شوند.
استعمال ویپ می‌ تواند از انجام کارآمد نوتروفیل‌ها، اولین خط دفاعی سیستم ایمنی در برابر مهاجمان مضر خارجی، جلوگیری کند.
گروه محققان تحت رهبری بیمارستان عمومی ماساچوست آمریکا، نتایج امیدوارکننده‌ای را کشف کرده است که نشان می‌دهد درمان‌های مبتنی بر آیریزین ممکن است به مبارزه با آلزایمر کمک کنند.
یکی از ورزش‌های مناسب برای کاهش وزن، ورزش هوازی (ایروبیک) است، ورزشی که بتواند سرعت ضربان قلب و تنفس را افزایش دهد تا منجر به افزایش متابولیسم و سوخت ساز بدن شود.
مردان کمتر از زنان تحت تاثیر بیماری تیروئید قرار می‌گیرند، اما معمولاً علائم مشابهی دارند، این علائم به دلیل تغییرات در تولید هورمون‌های تیروئید ناشی از کم‌کاری یا پرکاری است.
نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سیستم ایمنی بدن انسان می‌تواند زیرسویه جدید پیرولا را شناسایی کند و با آن به مقابله بپردازد.
درد مزمن در هر اندازه‌ای که افراد آن را تجربه کنند مشکل بزرگی است. برخلاف درد حاد که پاسخی کوتاه مدت به یک رویداد خطرناک یا مضر است، درد مزمن به مدت سه ماه یا بیش‌تر تعریف می‌شود.
یک تحقیق جدید نشان می دهد که مصرف ویتامین ها ممکن است به رشد تومورهای سرطانی کمک کند. طبق این مطالعه، مصرف مکمل آنتی اکسیدان ها می تواند تومورها را تغذیه کرده و باعث رشد رگ های خونی در تومورهای سرطانی شود.
طبق تحقیقات برخی از دانشمندان، خطر ابتلا به سرطان در افرادی که از فقر آهن رنج می‌برند به طور قابل توجهی بالاتر از افرادی است که مشکل کم خونی ندارند.
دیابت عارضه‌ای مزمن است که در مبتلا شدن به نوع یکِ آن، بدن انسولین کافی تولید نمی‌کند و در نوع دو، بدن به انسولین پاسخ نمی‌دهد و مقاوم می‌شود.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران به خباثت و توطئه‌های دشمنان ایران و نظام اسلامی علیه انرژی هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: انرژی اتمی ایران با وجود تمام دشمنی‌ها از لحاظ تراز در صدر کشورهای دنیا قرار دارد.
گاهی اوقات مشکلاتی مثل نفخ، یبوست، خستگی یا خروپف کاملا بی‌خطر هستند و خودبه‌خود برطرف می‌شوند، اما در بعضی موارد، ممکن است اتفاق جدی‌تری در حال وقوع باشد و این علایم از داشتن یک بدن ناسالم خبر دهند.
دانشمندان در حال توسعه یک نشانگر زیستی دیجیتال هستند که از طریق هدبند پوشیدنی مورد استفاده در شب، نشانه‌های اولیه بیماری آلزایمر را از روی الگوهای امواج مغزی تشخیص می‌دهد.
رازی عقاید نو و تا حد زیادی غیرسازشکارانه ای داشت. او در طب، مابعدالطبیعه، کیمیاگری و حتی اخلاق حرف هایی زده که نه قبل و نه بعد از او هیچ کس دیگری نزد. مخالفت رازی با کلام اسلامی، فلسفۀ ارسطو و افلاطون و نوافلاطونی و اسماعیلیه باعث شد تنهاتر از همیشه شده و در فقر و عزلت از دنیا برود.