علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

دکترای تخصصی فیزیولوژی دام و طیور با رد شایعات درباره مرغ های هورمونی این مسئله را دروغ بزرگ قرن دانست که برخی افراد غیر مطلع به آن دامن می زنند. وی به مسئله مهم استفاده از آنتی بیوتیک در مرغ ها به عنوان محرک رشد اشاره کرد و خاطرنشان کرد مصرف این مرغ ها ( در دراز مدت)باعث مقاومت آنتی بیوتیکی در بدن می شوند.
نتایج تحقیقی در ایالات متحده نشان می‌دهد که نوشیدن آب لوله‌کشی می‌تواند اثرات خطرناکی بر سلامت افراد داشته باشد.
یک نشانه عجیب مرحله زوال شناختی در پارکینسون

احساس تنها نبودن در یک اتاق خالی

توهمات حضوری توهماتی هستند که در آن بیمار در تنهایی می‌پندازد شخصی که وجود خارجی ندارد در نزدیکی اوست و احساسی مبهم از او دارد. این توهمات را شاید ما خاص بیماران روانپزشکی بدانیم. اما جالب است که تحقیقاتی انجام شده که نشان داده این توهم در بیماری پارکینسون هم شایع است ...
پزشکان هنوز نمی‌دانند که چرا افراد با این گروه خونی ممکن است در معرض خطر ابتلا به سکته زودهنگام باشند. این بدان معناست آن‌ها هنوز نمی‌توانند پیشگیری‌های هدفمند برای سکته مغزی زودهنگام ایجاد کنند.
نانوکاوشگر پودری که در یک مؤسسه مهندسی زیستی و نانوتکنولوژی استرالیایی (AIBN) ساخته شد، مخمر مصنوعی است که می‌تواند در محیط‌هایی مانند فرودگاه‌، بیمارستان‌، استادیوم‌ و در شبکه آب و فاضلاب‌ برای شناسایی نشانگرهای زیستی کرونا مستقر شوند.
متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که گرمازدگی بسته به نوع خفیف یا شدید آن، درمان متفاوتی دارد، گفت: گرمازدگی یک فوریت پزشکی است و اگر کسی دچار گرمازدگی شد باید فورا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شود.
دانشمندان دانشگاه کمبریج چند روز پس از انتشار خبر ایجاد اولین جنین مصنوعی انسان موفق به ایجاد یک نمونه مصنوعی از جنین انسان با ویژگی‌های جدیدی شدند که در آزمایشگاه با استفاده از سلول‌های بنیادی جنینی ایجاد شده و در یک ظرف مخصوص به عنوان یک رحم مصنوعی عمل می‌کند، پرورش یافته است.
در یک نوآوری پزشکی؛

انسولین گیاهی خوراکی ابداع شد

محققان دانشگاه پنسیلوانیا نوعی انسولین از گیاه ابداع کرده اند که ریسک کاهش قند خون را ندارد و جالب آنکه به جای تزریق می توان آن را بلعید.
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تکنولوژی جدیدی برای عصاره‌گیری از گیاهان استفاده می‌کند که در این روش دیگر دمادهی به گیاهان را نخواهیم داشت و به صورت صنعتی مواد مؤثره و عصاره آنها استخراج می‌شود.
دانشمندان کشف کرده‌اند که ترکیب استرس مزمن و مصرف غذایی که آرامش می‌دهد باعث ایجاد یک سری تغییرات در مغز می‌شود.
سکوت درمانی امتناع از صحبت با کسی است که اغلب به عنوان ابزاری برای تنبیه، خدشه‌ی عاطفی یا کنترلش استفاده می‌شود.