علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران توضیح داد؛

کمردرد مزمن؛ دردسر پشت میزنشین ها

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: حدود ۸۵ درصد کمردردهای حاد و مزمن به دلیل نحوه فعالیت نامناسب و نشستن طولانی مدت بروز پیدا می‌کنند.
یک فوق تخصص خون و انکولوژی کودکان با اشاره به وجود درمان‌های جدیدی که اخیرا برای بیماری هموفیلی شناسایی شده است، درباره علایم و چگونگی روند درمان این بیماران توضیح داد.
بخش تحقیق و توسعه وزارت دفاع ایالات متحده، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا)، در حال بررسی استفاده از میکروب ها برای ردیابی بی صدای فعالیت های دشمن و هشدار به نیروهای آمریکایی در صورت شناسایی آن ها است.
رئیس بخش جانوران سمی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به فوت یک نفر در منطقه سیستان و بلوچستان بر اثر گزش سیه مار گفت: پادزهر این سم ساخته شده است.
محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا نمونه اولیه یک ربات تست دارو را ابداع کرده اند که قرار است آن را نخستین بار در فستیوال موسیقی در ایالت کلمبیا کانادا آزمایش کنند.
به گفته محققان اشعه UVB اشتها در مردان را افزایش داده و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث تحریک مصرف غذا و افزایش وزن در مردان می‌شود.
نتایج تحقیق کنونی نشان می‌دهد که ترکیبات قهوه ممکن است پتانسیل پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر را داشته باشد؛ قهوه اسپرسو می‌تواند حاوی ترکیباتی باشد که پیشرفت بیماری آلزایمر را مختل کند.
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو در توضیح اینکه چرا برخی از افراد به بیماری کووید-۱۹ مبتلا نمی‌شوند، یا در واقع بدون علامت هستند، می‌گویند ممکن است یک جهش ژنی در کار باشد.
آمپول نوروبیون را برای بیماری‌های سیستمیک عصبی به دلیل کمبود شدید ویتامین B۱ ، B۶ و B۱۲ استفاده می‌کنند.
تحقیقات تازه این پرسش را مطرح ساخته اند که آیا ژن های یک حیوان دریایی شبیه چتر دریایی می توانند منجر به یافتن درمان نهایی ضد پیری شوند یا خیر.
یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد: سم کشنده یک نوع ماهی می‌تواند یک داروی بسیار مؤثر برای درمان آسم در انسان باشد.
یک محقق طب سنتی در چهارمحال و بختیاری گفت: گوشت گوسفند به ویژه گوسفندی که زیر یک سال سن دارد همچنین گوشت بزغاله از جمله بهترین نوع گوشت‌ها محسوب می‌شوند چراکه این نوع گوشت سریع هضم می‌شود و در دسترس اعضا و بافت‌های بدن قرار می‌گیرد.