اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رئیس‌جمهور آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی انتقال اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی را به کشورهایی مانند چین، روسیه، ایران و کره شمالی محدود کرد.
بایدن گفت: برای صهیونیست بودن، لازم نیست یهودی باشی. من یک صهیونیست هستم. وقتی اسراییلی در کار نباشد، هیچ یهودی در جهان هم امنیت نخواهد داشت.
آمریکا هم اجازه نمی دهد که اسرائیل خودش را درگیر با حزب الله بکند برای اینکه با توجه به قدرت نظامی که حزب الله دارد، جنگ می تواند خیلی ویران کننده تر باشد. از این رو ادامه حملات جدی اسرائیل به حزب الله می تواند وضعیت خاورمیانه را خیلی خراب تر از اینکه الان هست بکند.
جان کربی ادعا کرد: این تحریم‌ها به دلیل «نقض حقوق بشر، گروگانگیری، تولید موشک و هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) و برنامه‌های هسته‌ای ایران اعمال شده‌اند.
وب سایت خبری آکسیوس آمریکا که نزدیک به رژیم اسرائیل است، بامداد امروز چهارشنبه به نقل از مسئولان آمریکایی مدعی شد که واشنگتن به رژیم تل‌اویو تا نیمه مارس (اواخر اسفند) مهلت داده تا سندی را امضا کند که به موجب آن، این رژیم ملزم به رعایت قوانین بین الملل در حین استفاده از تسلیحات آمریکایی خواهد بود!
آینده اوکراین همچنان در هاله ناامیدی و ابهام است. قدرت جنگ و جنگ طلبی محصولی به جز ویرانگری ندارد. آمار ده میلیون آواره اوکراینی در سراسر اروپا و در آمریکا و کانادا سند تخریب این جنگ طولانی پوتین و مردم اوکراین است که همچنان ادامه دارد. در این جنگ طولانی پیروزی مفهوم ایدئولوژیکی یا سیاسی ندارد.