اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

یک مقام دولت آمریکا می‌گوید «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور در تماس تلفنی بامداد یکشنبه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، گفته ایالات متحده در هیچ عملیات هجومی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.
امشب برق بسیاری از مناطق تل آویو در اثر حمله سایبری به اداره کل توزیع برق اسرائیل قطع شده است.
اقدام اخیر دولت دموکرات بایدن، گواه این مسئله است که امکان تعامل در چهارچوب برجام وجود ندارد و ظاهرا زودتر از آنچه که تصور می‌شد، ناقوس مرگ توافق هسته‌ای به‌صدا درآمده است.
در تماس تلفنی وزیر امور خارجه ایتالیا با امیرعبداللهیان؛

وزیر امور خارجه کشورمان: ایران همواره بخش مثبت تحولات منطقه بوده

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که ایران همواره بخش مثبت تحولات منطقه بوده و برای ثبات و امنیت پایدار منطقه هزینه زیادی را متحمل شده است.
شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی با اشاره به آمار تورم آمریکا هشدار داد درست زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، پس از ماه‌ها انتقاد از سوی رای‌دهندگان شروع به گرفتن نمرات بهتری در اقتصاد کرده بود، نرخ تورم دوباره افزایشی شد.
چگونه می‌توان، در چشم‌اندازی استراتژیک، ناتو را مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار داد؟ در پاسخ سه مفهوم ترکیبی «گزینش و گسترش»، «نهادگرایی و نظامی‌گرایی» و «یکپارچگی غرب و دوگانه اروپا و آمریکا» می‌توانند تصویری تحلیلی از بیش از هفت دهه فعالیت چندجانبه‌گرایانه نظامی غرب را ارائه دهند.