اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

نشریه آمریکایی پولیتیکو بامداد پنجشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که واشنگتن پشت پرده برای کاهش تنش در خاورمیانه تلاش می‌کند.
در حالی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با محکومیت حملات یمن علیه کشتیرانی در دریای سرخ و درخواست فوری توقف حملات تصویب شد که روسیه و چین به این قطعنامه رای ممتنع دادند.
افزایش حملات نیروهای مقاومت و تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران، تهران را در کنار چین و روسیه، به چالشی جدید برای غرب تبدیل کرده است.
دونالد ترامپ پیش‌بینی کرد:

سقوط اقتصاد آمریکا

ترامپ با اشاره به اینکه اقتصاد ایالات متحده «سقوط» می‌کند گفت: امیدوارم در 12 ماه آینده این اتفاق بیفتد زیرا نمی‌خواهم هربرت هوور باشم.
به دلیل عدم شفافیت در مورد بیماری وزیر دفاع آمریکا؛

پنتاگون عذرخواهی کرد!

سخنگوی پنتاگون به دلیل عدم شفافیت در ماجرای بستری شدن مخفیانه وزیر دفاع آمریکا در بیمارستان عذر خواهی کرد.
خانه آمریکای ستمکار خراب شود که خانه آزادگان را پر از غم کرده و بر دل‌های مردمان داغ نهاده است. دیر و دور نباشد که انتقام سخت از قاتلان حاج قاسم و زائران چهارشنبه گذشته کرمان را با سقوط تمدن غرب بگیریم و شیطان، در بیت‌المقدس گردن زده شود و شیطان‌زادگان را یکی یکی به جهنم بفرستند و مستضعفین، جشن پیروزی نهائی بگیرند. بإذن الله.
سالگرد حوادث 6 ژانویه 2021، حساسیت برآمدن نژاد در سیاست را برجسته می‌کند و اینکه پیوند دادن عامدانه به برتری نژادی در سیاست، هرچند که ممکن است رأی آور باشد، اما عمیقاً مضر و مخرب است.
یک نظریه اعلام می دارد که آمریکا برای مدیریت تنش در منطقه وارد تصمیمات نظامی شده است و قصد دارد از افزایش تنش در منطقه و درگیری بیشتر جلوگیری به عمل آورد.
حادثه تروریستی کرمان از معدود عملیات‌های تروریستی است که دارای پیوست تبلیغاتی بوده و هم‌زمان با انجام عملیات، موجی از بمباران شایعات و اخبار جعلی و مهندسی شده با هدف ایجاد اغتشاش ذهنی، دوقطبی سازی، ایجاد ناهماهنگی شناختی به ویژه در دنیای مجازی سراسر کشور را فراگرفت و به صورت گسترده تلاش کردند اولاً توجه افکار عمومی را از توحش و جنایات صهیونیست‌ها به ناامنی داخل ایران جلب کنند.
پت رایدر، سخنگوی پنتاگون روز جمعه در جمع خبرنگاران ضمن تایید رسمی ترور یکی از رهبران جنبش نُجَباء در عراق، از همکاری نیروهای امنیتی این کشور با ایالات متحده در شناسایی نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران خبر داد.