ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

یکی از بلاگرهای سفر به نام Ane که تنیس باز هم هست، گفت: غیر از مخاطبانی که در حوزه سفر دارم، دوستان تنیس بازی هم دارم که سفرم به ایران را دنبال می‌کنند.
امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان تاکیید کرد:

صلح پایدار در منطقه به دور از مداخله کشور های بیگانه

وزیر امورخارجه کشورمان توسعه همه جانبه روابط همسایگی با کشور ارمنستان را به نفع دو کشور و در راستای صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه به دور از مداخله کشور‌های بیگانه دانست.

پیام هایی که بین ایران و امریکا تبادل میشود امریکاییها را به این نتیجه رسیده که مواضع نرمتری را نسبت به اروپا اتخاذ کنند تا بتوانند قبل اغاز گفتگوهای برجامی از کمک ایران در آتش بس در غزه نیز بهره مند شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گزارش منتشر شده از سوی سازوکار موسوم به هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی را به شدت محکوم و تکرار ادعاهای بی‌اساس در این گزارش را فاقد وجاهت قانونی و از اساس مردود دانست.
ایران و الجزایر در پایان سفر رسمی رئیس جمهور کشورمان به الجزایر، در بیانیه‌ای رسمی تصریح کردند که سران دو کشور از کیفیت گفت وگوها و نتایج مثبت به دست آمده در این سفر رسمی که نشان‌دهنده اراده راسخ و مشترک برای تقویت بیشتر همکاری‌های موجود به منظور تنوع بخشیدن و تقویت آن‌ است، رضایت داشتند.