سایر حوزه‌ها

برای باخبر شدن از آخرین اخبار فرهنگی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

استاندار آذربایجان شرقی:

زبان نسل جوان، زبان هنر است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: زبان نسل جوان، زبان هنر است زیرا همه به فضای مجازی کوچ‌کرده اند و برگزارکنندگان جشنواره رسانه ای ابوذر نیز باید به آن توجه کنند.
ما خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ در جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک و تسلیت شهادت همکاران فلسطینی خود در غزه، با  خانواده‌های آنها و همچنین شما صاحبان قلم و فعالان رسانه ای ابراز هم‌دردی می‌کنیم و جنایات رژیم صهیونیستی را در این نبرد ناجوانمردانه که دشمن در آن پایبند به هیچ قانون و مقررات اخلاقی و بین المللی نیست، محکوم می‌کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد در اختتامیه جایزه جهانی اربعین گفت: تمام مظاهر و زیبایی های یک زندگی در شأن و تراز جامعه اسلامی را در ایام اربعین حسینی تجربه کردیم و باید با ابزار هنر این تجربه را به تجربه ماندگار و همیشگی تبدیل کنیم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد یکی از کسانی است که پای عادل فردوسی‌پور ایستاده است.
سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی مدیر مسئول نشریه میدان آزادی را با اکثریت مطلق آراء مجرم شناختند اما در عین‌ حال او را مستحق تخفیف دانستند همچنین مدیر مسئول خبرگزاری برنا را به اتفاق آراء مجرم شناختند و مستحق تخفیف ندانستند.
سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد براساس توافق این سازمان و صندوق اعتباری هنر، همه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگارارن فاقد پوشش بیمه، علاوه بر روش‌های قبلی می‌توانند در قالب بیمه توافقی و با معرفی صندوق بیمه اعتباری هنر نیز تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی قرار گیرند.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به اینکه حس تاریخی در ما ایرانی ها ضعیف است، تصریح کرد: ما طوری تربیت نشدیم که ارزش تاریخ و تاریخنگاری را بدانیم و به موقع برای تاریخنگاری اقدام کنیم و لوازمش را فراهم کنیم.
همراه با کیوسک رسانه پرسون در یک نگاه صفحه اول روزنامه های امروز دوشنبه 25 دی ماه 1402 را ببینید و از عناوین نخست روزنامه ها مطلع شوید.