موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

میرکریمی خطاب به شروین حاجی پور:

کاش فیلمی داشتم که تو برایش میخواندی

رضا میرکریمی با انتشار استوری در اینستاگرامش برای شروین حاجی‌پور کاش فیلمی داشتم که تو برایش می‌خواندی.
پیروزی انقلاب اسلامی، فصل جدیدی از فعالیت‌های موسیقی در ایران را رقم زد. دو عامل مهم این تغییر را می‌توان اولا تلاش برای حاکمیت فقه شیعه و شریعت اسلامی بر ضوابط فعالیت‌های هنری و ثانیا تغییر محسوس در آرایش میدان تولیدات موسیقی دانست.
هروقت قرار است یک کنسرت مهم برگزار شود، چشم برخی دلال‌ها برق می‌زند.مثلا در کنسرت اخیر قربانی را در نظر بگیرید که طی ۳۲ سانس در ۱۶ شب به روی صحنه رفت. یک سوءاستفاده‌گر اگر در هر سانس، تنها ۱۰ بلیت قاچاق بفروشد و در هر بلیت نیز حداقل سودی ۱۰۰درصدی را تجربه کند، به درآمد ۲۵۶ میلیون تومانی دست می‌یابد.
مدتی قبل بود که خبر لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان منتشر شد و در پی این موضوع، مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد ابراز امیدواری کردند که این این کنسرت هرچه زودتر برگزار شود؛ در حال حاضر و طبق برنامه اعلام شده قرار بر این است که علیرضا قربانی از ۱۴ تا ۲۱ اسفند در اصفهان برگزار شود.
ارکستر ملی ایران از مجموعه های تحت پوشش بنیاد فرهنگی هنری رودکی روز پنجشنبه بیست و چهارم اسفند ماه تازه ترین کنسرت خود را در تالا روحدت تهران برگزار می کند.
با اجرا و بازخوانی آثار علی تجویدی؛

بابک شهرکی «سنگ خارا» را منتشر کرد

«سنگ خارا» عنوان یکی از تازه ترین آثار موسیقایی است که با بازخوانی و اجرای بابک شهرکی از هنرمندان شناخته شده موسیقی کشورمان پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.
چندی پیش بود که واکنش وزیر ارشاد به بازگشت معین خواننده قدیمی به کشور جنجال های بسیاری را به وجود آورد اما این بار پای معین به برنامه زنده تلویزیونی باز شد.
تنور سرد کنسرت‌های موسیقی سرزمین آب و آفتاب در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس با اجرای شنبه شب بابک جهانبخش خواننده موسیقی پاپ در سالن تالار وحدت قشم داغ شد.