راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رییس بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از خسارت سیل به ۱۹۴۷ روستا سیستان و بلوچستان و خسارت مالی حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومانی خبر داد.
بعبدالرضا غفوری معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از ابلاغ و تخصیص تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومانی برای شهر تهران خبر داد. وی گفت: اعطای این تسهیلات برای کمک به مستأجران و تأمین ودیعه مسکن آنان است. مرحله جدید ثبت‌نام تقریبا از اوایل اسفند ماه به استان‌ها ابلاغ شده است.
رئیس انجمن صنعت ساختمان با بیان اینکه موافق حضور چینی‌ها در بخش ساخت و ساز مسکن هستیم از برنامه ساخت مسکن ۲۰ متری انتقاد کرد.
آیت اللهی بیان کرد: در شرایط کنونی کشور نباید انتظار وقوع تغییرات محسوسی در بازار مسکن را داشت. با توجه به انفعال صورت گرفته توسط تصمیم گیران امر و حجم پایین میزان تقاضا، تا ۶ ماه آینده وضعیت بازار مسکن به همین منوال باقی خواهد ماند و امیدی به بهبودی آن وجود ندارد.
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر تهیه بلیت سفرهای نوروزی توسط مسافران، به صورت رفت و برگشت تاکید کرد و گفت: فروش چارتری بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و سفرهای بین‌المللی ممنوع است.
رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری از برگزاری جلسه با مدیران سازمان راهداری برای تعییت قیمت بلیت اتوبوس در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.
پیش‌فروش بلیت‌های ناوگان عمومی مسافربری برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ از ۱۰ روز دیگر، یعنی یکشنبه، ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و هم‌وطنانی که می‌خواهند با اتوبوس به سفر بروند، باید برای رزرو بلیت موردنیاز خود از این تاریخ آماده باشند.