راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

در سال گذشته، بنیاد ملی نخبگان تمرکز اصلی خود را بر تسهیل فراهم کردن زمینه مناسب برای افزایش تأثیرگذاری نخبگان قرار داد. ایجاد شرایط مناسب در حوزه معیشت و اشتغال نیز از جمله رویکردهای اصلی این بنیاد بود.
«بانک مرکزی کشورمان به تازگی در جدیدترین گزارش خود، از افزایش قیمت هر مترمربع مسکن در تهران در اسفندماه سال ۱۴۰۲ به بیش از ۸۱ میلیون تومان خبر داده است. آماری که از افزایش بیش از ۳ درصدی در قیاس با ماه گذشته و افزایش بیش از ۲۴ درصدی در قیاس با دوره زمانی مشابه سال گذشته خبر می‌دهد.»
افراد حائز شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات درخواست خود را از طریق سامانه سینا به نشانی https://sina.bmn.ir/ ارسال کنند.
وزیر راه گفت: سال گذشته ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که ۵۲۵ نقطه آن رفع خطر شده و البته که به تایید پلیس راهور هم رسیده است.
مرکز مدیریت راههای کشور سازمان راهداری از یکطرفه شدن جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال و ترافیک سنگین در محور هراز خبر داد.
رئیس سازمان هواپیمایی از رفع مشکل ترخیص قطعات هواپیما در گمرک و ممنوعیت پروازهای چارتری در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با ایرلاین‌های گرانفروش برخورد می‌کنیم.