راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از افتتاح ۴۵۶۰ واحد نهضت ملی مسکن با حضور رئیس‌جمهوری در رباط‌کریم خبر داد و گفت: قیمت‌ها بر اساس مصوبات قبلی خواهد بود و تاکنون هیچ افزایش قیمتی نداشته است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: شخصی به نام «آرش اشتری» کارشناس واحد مالی یکی از بنادر تابعه استان خوزستان به شکل شیادانه ١٠٨ میلیارد تومان را جا به جا کرد که به سرعت با همکاری سپاه و اطلاعات کشف شد.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم همکاری سایر دستگاه‌ها با سامانه املاک و اسکان گفت: این دستگاه‌ها باید اطلاعات خانه‌های خالی را با این سامانه به اشتراک بگذارند.
بر اساس گزارش سازمان حسابرسی ۱۰۰ درصد سهام هواپیمایی کیش باید به بخش خصوصی واگذار شود. ۶ هواپیمای این شرکت نیز به‌دلیل عدم تمدید مجوزها زمین‌گیر شده است.
قراردادهای خودمالکی یکی‌ از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای افزایش میزان مشارکت مردم و متقاضیان برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود که در صورت همکاری بانک‌ها مشارکت در اجرای پروژه‌ها افزایش می‌یابد‌.
فرشید پورحاجت درباره وضعیت بازار مسکن، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲، رکود و تورم به طور همزمان نقش‌آفرین حوزه اقتصاد و به طور خاص اقتصاد مسکن بودند و به نوعی می‌شود گفت یک رهاشدگی در این بازار را ما شاهد بودیم.